۳۰ دی ۱۴۰۳ ۲۰ رجب ۱۴۴۶ - ۳۶ : ۰۲
وی با طرح این سؤال که چطور میتوانیم به این اهلیت برسیم، اظهار کرد: علامه امینی(ره) دربارۀ رسیدن به این توفیق الهی به 2 سرمایۀ معنوی اشاره میکند؛ بال علم و عمل. این بال علمی نیز باید بر دو پایۀ سیر در کرامات و کلمات حضرت زهرا(س) مورد مطالعه و برسی قرار گیرد و این دو شرط لازم سلوک است.
حجتالاسلام بیآزار تهرانی با بیان اینکه ایام فاطمیه(س) اشکستان صرف نیست، گفت: حضرت زهرا(س) انقلابی بینظیر را رقم زدند. رفتار حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و امامت به معنای نگهداری از تمام ارزشهاست.
وی با تأکید بر اینکه خداوند حضرت زهرا(س) را از نور عظمت خود خلق کرد، اظهار کرد: ملائکه در نور فاطمۀ زهرا(س) مبهوت مانده بودند، خدا هم فرمود این نوری است که از آن انوار هادیان الهی گرفته میشود.
حجتالاسلام احسان بیآزار تهرانی با اشاره به حدیث «و هی الصدیقه الکبری و علی معرفتها دارت القرون الاولی» گفت: منظور از قرون اولی سلسلۀ تمام انبیا(ع) است، حضرت زهرا(س) کسی است که تمام انبیا و رسولان (علیهمالسلام) حول محور ایشان سیر کردند. همچنین در روایت داریم که خدا هیچ پیامبری را به پیغمبری نرساند، مگر با اقرار آنان به ولایت، محبت، معرفت و فضیلت حضرت زهرا(س) نسبت به خودشان.
وی با اظهار عجز از بیان کرامات فاطمۀ زهرا(س) گفت: امام خمینی (ره) در میان فضایل حضرت زهرا(س) فضیلتی را برتر دانستند و آن دربارۀ نام «محدثه» است؛ یعنی کسی که از غیب با او صحبت میشود.