عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
معاون جذب و ساماندهی روحانیان و مداحان عتبات عالیات از آغاز طرح پالایش مداحان و جذب نیروهای خبره و تحصیل کرده خبرداد و گفت: ما در این مسیر می خواهیم اطلاعات مداحان را به روز کنیم و از نیروهای تحصیل کرده استفاده کنیم.
عقیق:حجت الاسلام علی پروانه معاون جذب و ساماندهی روحانیان و مداحان عتبات عالیات بعثه مقام معظم رهبری، در گردهمایی مداحان کاوران های عتبات عالیات که در سالن همایش های اداره کل و حج زیارت استان قم برگزار شد، با اشاره به طرح پالایش مداحان عنوان کرد: هدف ما به هیچ عنوان حذف یا اخراج مداحان از کاروان های عتبات نیست بلکه با توجه به جلسات متعدد کارشناسی که با نهادهای مرتبط مداحان داشتیم ضرورت هایی را حس کردیم.

وی ادامه داد: ما در این مسیر می خواهیم اطلاعات مداحان را به روز کنیم و از نیروهای تحصیل کرده استفاده کنیم و افرادی که شرایط لازم را نداشتند نیز آزمون های جدیدی برگزار کنیم تا به حد مورد انتظار ما برسند و سطح کیفی برنامه های عتبات افزایش پیدا کند.

معاون جذب و ساماندهی روحانیان و مداحان عتبات عالیات با بیان اینکه در این طرح 655 مداح جدید به گردونه اعزام اضافه شده اند، عنوان کرد: کسانی که در آزمون مداحان مردود شدند یا شرکت نکرده بودند ولی دارای کد مداحی بودند در این مرحله ارزیابی جدیدی از آنها صورت گرفت و در این مرحله نیز 355 نفر وارد گردونه شده و قبول شدند.

وی با اشاره به تأخیر در مصاحبه کسانی که در آزمون کتبی قبول شده اند، یادآور شد: این مسأله به دلیل مشکلات اداری است و بویژه اینکه در سامانه ها تغییراتی ایجاد کردیم ولی به هر صورت تا پایان فروردین سال آینده مصاحبات انجام می شود و مداحان در این مرحله بعد از مصاحبه و قبولی در آن وارد مرحله ارزیابی نوار و دوره آموزشی می شوند.

حجت الاسلام پروانه با بیان اینکه در گذشته برای ارزیابی مداحان در مصاحبه شاخص های مشخصی وجود نداشت، ابراز داشت: ما به این نتیجه رسیدیم که باید شاخص های اصلی را در این مسأله در نظر بگیریم و به همین جهت تیم روانشانی هم اضافه کردیم و در این مرحله کارشناسان روحانی علوم رفتاری با مدرک تحصیلی دکترای استفاده کردیم تا همه مسائل رفتاری مداح را برانداز کند.

وی ادامه داد: پیش از ورود مداح به مصاحبه نرم افزار جدیدی هم آماده شده که با 200 تست در اختیار او قرار می گیرد و نتیجه به دست کارشناس علوم رفتاری می رسد؛ تیم مصاحبه گر توجیه شده اند که باید مداح چه خصوصیاتی داشته باشد.

معاون جذب و ساماندهی روحانیان و مداحان عتبات عالیات با اشاره به راه اندازی سامانه جدید اعزام روحانی و مداح به عتبات از اعزام 15 هزار مداح به عتبات در سال گذشته خبرداد و عنوان کرد: مشخصات مداحان در  سامانه اینترنتی وارد می شود که با این سامانه اولیت بندی و ارزیابی هم بهتر صورت می گیرد و از این پس اینگونه نیست که یک مداح هر موقع بخواهد یا سالی چند بار به عتبات برود بلکه برنامه ریزی جامعی برای اعزام روحانیان و مداحان صورت گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه برخلاف حج و عمره در عتبات یا روحانی وجود دارد و یا مداح عنوان کرد: گاهی شکایت می شود که روحانی وظیفه مداحی خود را بلد نیست و یا مداح نمی تواند از پس مسائل شرعی مردم برآید، بنابراین باید توقعات مردم برآورده شود و به ویژه شما مداحان مطالعات خود را بالاتر ببرید.

منبع:رسا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین