حجت الاسلام محمدی در همین زمینه خواستار تقویت حوزه بین الملل در روابط عمومی در سازمان اوقاف شد و افزود: در این حوزه کارهای بسیاری وجود دارد که بر زمین مانده و باید با جدیت دنبال شود.
رئیس سازمان اوقاف یکی از رویکردهای ضروری در اطلاع رسانی روابط عمومی ها را تبیین مزایا و برکات فرهنگ وقف برشمرد و افزود: هم اکنون در سطح کشور بیش از ۱۳۳ بیمارستان موقوفه، صدها مدرسه ، دانشگاه ، حوزه علمیه، مسجد، حسینیه و مراکزدینی وقفی وجوددارد و آحاد مختلف مردم بدون اینکه اطلاع چندانی داشته باشند از این سرمایه عظیم وقف بهره مندند.
وی تاکید کرد: روابط عمومی ها باید با یک برنامه ریزی مستمر ، جامع و همه جانبه این سرمایه عظیم را به مردم معرفی کنند. وی یکی دیگر از ویژگی های سنت حسنه وقف را ماندگاری و جاودانگی آن در قیاس با سایر امور خیر و صدقات دانست و تاکید کرد: اگر برخی از نواقص و کاستی های موجود در ادارات اوقاف که در سایر دستگاه ها هم وجود دارد به پای وقف نوشته شود و مردم را نسبت به این سنت ماندگارو حکم الهی بدبین کنند این ظلم به نظام اسلامی و این حکم الهی است و مرتکبان دچار عقوبت الهی خواهندشد .
وی تاکید کرد: رویکرد فعلی سازمان اوقاف بازگرداندن وقف به وقفیت و اجرای امینانه نیات واقفان که در مسیر اهل بیت و سیدالشهدا(ع) است می باشد و در این راه باید با قاطعیت و البته منطقی ومستدل در عرصه های مختلف رسانه ای از حقوق وقف و موقوفات دفاع کرد.
حجت الاسلام محمدی در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی ها باید از کارهای خوب و اقدامات ارزشمند با قاطعیت دفاع کنند و شک و دودلی به خود راه ندهند تاکید کرد: یکی از کارهای مهم این سالها در سازمان اوقاف قرار گرفتن متن وقف نامه ها در سامانه جامع موقوفات، جمع آوری اسناد وقفی و مکانیزه کردن کلیه فعل و انفعالات مالی است که باید از طریق رسانه و با زبانی هنرمندانه و همراه با مصداق برای مردم و صاحب نظران و اقشار مختلف تبیین شود.
وی یکی دیگر از وظایف روابط عمومی ها در عرصه اطلاع رسانی را تبیین خدمات اوقاف به متولیان دانست و افزود : روابط عمومی ها باید زمینه مناسبی را برای ارائه گزارش عملکرد اوقاف به متولیان موقوفات که هم اکنون در زمینه های مختلف از آن بهره مندند ، فراهم کنند.
وی برگزاری گردهمایی تخصصی با حضوراستادان و صاحب نظران و اخذ دیدگاه های آنها، تعامل با دانشجویان، طلاب و اصناف و بیان دستاوردهای موقوفات با زبانی جذاب و همراه با مستندات را از دیگر ضروریات روابط عمومی ها برشمرد و خواستار تدوین سند راهبردی روابط عمومی و نقشه راه برای اطلاع رسانی موثر و هدفمند شد