عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۴۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
رضا رويگري گفت: اين عهد را با امام حسين(ع) بسته ام تا من را شفا بدهد تا سال آينده با پاي پياده به زيارت مزار پاكش بروم و برايم مايه تاسف است كه نتوانستم امسال با ساير هنرمندان عازم اين سفر بشوم.
عقیق: رضا رويگري بازيگر باسابقه سينما و تلويزيون درباره تاثيرات و دستاوردهاي فرهنگي و اجتماعي راهپيمايي مراسم اربعين گفت: راهپيمايي اربعين سالها در مقياس كوچك و بدون نگاه رسانه اي در كشور عراق برگزار مي شد و بتدريج با حضور پررنگ زائران ايراني اين مراسم باشكوه و با بازتاب هاي زيادي برگزار شد.

وي ادامه داد: به نظرم اين چنين راهپيمايي كه نظيرش در هيچ جاي دنيا وجود ندارد نشان دهنده اعتقاد قلبي ما شيعيان به فلسفه وجودي قيام امام حسين(ع) است و همين باشكوه برگزار شدن چنين مراسمي خاري بر چشم دشمنان بود و متاسفانه امسال در يك اقدام تروريستي با بمب گذاري نيروهاي تندروي داعش تعدادي از زائران شيعه به شهادت رسيدند و البته اين زائران حسيني به آرزوي خودشان به همنشيني با امام حسين(ع) دست پيدا كردند.

بازيگر سريال مختار افزود: بايد از اين فرصت مناسب ايجاد شده با برنامه هاي هدفمند استفاده هاي لازم را انجام بدهيم و بتوانيم حقانيت وجودي شيعه و روحيه صلح طلبي خودمان را به جهانيان اثبات كنيم كه بر خلاف نيروهاي تندروي داعش كه فقط زبان زور به كار مي برند. شيعيان با مهرباني و عطوفت و رعايت حس همجواري با ساير اديان برخورد مي كنند. به نظرم فرمايش امام حسين(ص) مختص به ديروز، امروز و فردا نيست و در تمام ادوار تاريخي زندگي بشر جاري و ساري است.

بازيگر سرزمين آرزوها، ضمن تقدير از مردمي كه در سرما و شرايط سخت راهپيمايي اربعين را انجام دادند تاكيد كرد: مردم ايران نشان دادند به راستي شيعه و پيرو امام علي(ع) و امام حسين(ع) هستند و در اين راه از تحمل هيچ سختي و دشواري ابايي نداند و جهانيان به خوبي اين پيام صلح و عطوفت شيعيان را درك كردند.

اين بازيگر با اشاره به سنت سفر در فرهنگ ايراني عنوان كرد: در فرهنگ ايراني سفر و هجرت هميشه مورد توجه مردم و بزرگان بوده، شايد اين امر تحت تاثير افكار امام حسين(ع) باشد براي اينكه زير بار ظلم و زور نرود راهي سفري سخت و بدون بازگشت شد. همه آنها نشانه هايي است كه بايد در مراسم پياده روي اربعين در باره اش فكر و تامل كرد.

رويگري در بخش پاياني سخنانش ضمن اشاره به نذرش براي بهبودي و در ادامه همراه شدن با مردم در اين راهپيمايي بيان كرد: اين عهد را با امام حسين(ع) بسته ام تا من را شفا بدهد تا سال آينده با پاي پياده به زيارت مزار پاكش بروم و برايم مايه تاسف است كه نتوانستم امسال با ساير هنرمندان عازم اين سفر بشوم.

منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین