عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در نشست مجمع قشر سازمان بسیج مداحان استان، بر اهمیت نقش و فلسفه وجودی مداحی و مداحان تأکید کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در نشست مجمع قشر سازمان بسیج مداحان استان که به همت سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی برگزار شد، بر اهمیت نقش و فلسفه وجودی مداحی و مداحان تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش مداحان در جامعه امروزی، افزود: مداحان با ترویج آموزه‌های اهل بیت (ع) و مسائل دینی و دنیوی نقش بسزایی در تربیت رشد بشر دارند، چراکه عمق و ریشه اصلی فلسفه وجودی مداحی، برای تربیت و به کمال رساندن بشر است.
به گفته عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی درواقع نقش و رسالت اصلی مداحان فضیلت پروری و تربیت بشر در راستای رسیدن به کمال دنیوی و اخروی آحاد جامعه است.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: وظیفه مداح فضیلت پروری در سطح جامعه است که برای رسیدن به این امر مهم باید امر به معروف و نهی از منکر را به شیوه‌های نوین و جذاب برای مخاطبان خود به نحو احسن عملی کند تا بازخورد و تأثیر عمیقی در شخص ایجاد کرده و درنهایت کل جامعه را فرا بگیرد.
وی با بیان اینکه در همه عرصه‌ها باید انقلابی عمل کرد، ادامه داد: در این روزگار سخت، با وجود فسادهای رنگین دنیوی، امروزه مسؤولیت مداح به‌مراتب نسبت به قبل بیشتر شده است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خرسان شمالی تصریح کرد: در این اوضاع مداح باید بازوی پرتوان انقلاب باشد و با بصیرت افزایی در میان مردم روشنگری کند تا از ارزشهای انقلاب اسلامی و در رأس آن ولی فقیه حراست و صیانت کند.
حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر تقویت همکاری و ارتباط مداحان با روحانیان در مراسم مذهبی، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری توأمان از هنر مداحان اهل بیت (ع) و توان روحانیان مبلغ سبب پرداختن بیشتر و بهتر به مسائل دینی و فرهنگی شده و بازدارنده جوانان از انحرافات است.

وی ادامه داد: حضور روحانی در کنار جوانان و ایجاد ارتباط خوب و سازنده می‌تواند راه زندگی اسلامی، آسان و بدون دغدغه را به آنها نشان دهد.
حجت‌الاسلام خادمی مهم‌ترین مسأله روز را فرهنگ‌سازی انقلاب اسلامی و دفاع از آرمانهای انقلاب دانست و گفت: در این راستا باید روحانیان و مداحان در کنار یکدیگر برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و معنوی در جامعه تلاش کنند.
گفتنی است، در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی هزار و 362 مداح شناسایی، ساماندهی و شناسنامه‌دار شده‌اند که از این تعداد 938 مداح برادر و 424 مداح خواهر هستند.

منبع:رسا نیوز
عقیق:

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین