عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: معتکفین دعا کنند تا این انتخابات به نحو احسن مورد رضایت خداوند و تحکیم علقه‌های ملت ایران باشد.

عقیق: آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به ایام ولادت امام علی (ع) و با بیان روایتی از رسول خدا در فضیلت امیرالمومنین(ع) افزود: حدیث معروفی از سلمان فارسی از رسول خدا نقل می‌کنند، اولین کسی که در کنار حوض کوثر وارد می‌شود و اولین کسی که اسلام می‌آورد علی بن ابیطالب(ع) است.

وی در ادامه با اشاره به ایام البیض و حضور معتکفین در مساجد بیان کرد: از قرآن استفاده می‌شود اعتکاف یک امر معمولی در بین مسلمانان بوده است.

استاد مفسر قرآن گفت: اعتکاف شباهت زیای به ایام حج دارد، همچنان که انسان را از عالم ماده جدا و به عالم معنوی اتصال می‌دهد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «یکی از برکات انقلاب اسلامی احیای سنت اعتکاف است» اظهار کرد: سابقا توجه به اعتکاف خیلی کم بود، اعتکاف در نظام اسلامی احیا شد و امروز 90 درصد طرفداران آن جوانان هستند.

وی افزود: عده زیادی از دانشجویان، مساجد را پر می‌کنند که نشانگر زنده بودن روح دینی و عشق به معارف اسلامی در بین جوانان است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به استقبال بی نظیر جوانان از اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف کنندگان، بعد از آنی که قلوب خود را با توبه شستشو دادند، برای رهایی مسلمین از چنگال مستکبران، ظالمان و برای حل مشکلات مردم و قشر ضعیف و مشکلات سیاسی، اخلاقی و خنثی‌سازی توطئه‌های خارجی‌ها و دشمنان قسم خورده دعا کنند. 


منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین