عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
عباس سلیمی:
استاد یپشکسوت قرآن با اشاره به اینکه هیچ رویدادی نمی‌تواند جایگاه قرآن را تحت‌الشعاع قرار دهد، گفت: مردم بدانند جامعه قرآنی امین مردم و فرزندان آن‌ها است و ما هرگز اجازه نمی‌دهیم هیچ رویدادی به ساحت قرآن شبهه‌ای وارد کند.
عقیق:مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد محمدتقی مروت استاد پیشکسوت قرآن کریم امروز 8 آبان ماه با حضور جمعی از چهره‌های قرآنی کشور در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

تجدید میثاق جامعه قرانی با امام و رهبری

در این مراسم عباس سلیمی استاد پیشکسوت قرآن با بیان اینکه استاد مروت پیش‌قراول نهضت تلاوت نوین قرآن کریم بودند، اظهار داشت: محمدتقی مروت نخستین جوان شیعه ایرانی بود که اولین رتبه بین‌المللی مسابقات قرآن در مالزی را در سال 1352 به عنوان یک افتخار برای ملت ما کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز ما فقط به منظور تشییع پیکر استاد مروت دور هم جمع نشده‌ایم، افزود: این مراسم تنها به منظور تشییع پیکر استاد نیست بلکه تجلیل میثاق با قرآن و رهبری و تکریم کلام وحی است. امروز ما آمده‌ایم تا ببینیم قرآن منشور بی‌بدیل وحی و دستور‌العمل نیل به خوشبختی و انسان‌سازی است.

حاملان قرآن چه کسانی هستند

سلیمی با بیان اینکه قرآن کتابی است که در قلب نازنین حضرت محمد (ص) نازل شد، خاطرنشان کرد: قرآن پیام الهام‌بخش برای تمام جهانیان است. حاملان، اساتید، مفسران، مترجمان و عاشقان قرآن از برکت انس با آیات الهی جایگاه ممتازی در جهان آفرینش دارند تا جایی که پیامبر اعظم (ص) می‌فرمایند بلندترین انسان‌ها نزد خداوند بعد از پیامبران علما و حاملان قرآن هستند. حاملان قرآن فقط کسانی نیستند که آن را تلاوت می‌کنند بلکه افرادی هستند که قرآنی بیندیشند، قرآنی سخن بگویند و قرآنی رفتار کنند.

استاد پیشکسوت قرآن با اشاره به اینکه طبق فرموده پیامبر اعظم (ص) حاملان قرآن 4 ویژگی‌ دارند، گفت: بر اساس حدیثی از پیامبر اعظم (ص) حاملان قرآن کسانی هستند که مرگ آنان مانند مرگ پیامبران الهی است، از قبرها به همراه پیامبران برانگیخته شوند و با پیامبران الهی از پل صراط عبور می‌کنند و در نهایت پاداش پیامبران الهی را دریافت خواهد کرد. امروز همه ما حضور داریم تا پیکر این استاد قرآن را که به نوعی حامل کلام وحی بودند به جایگاه ابدی بدرقه کنیم.

رتبه بین‌المللی استاد مروت نقطه عطفی در تاریخ قرائت کشور بود

وی در ادامه به زندگی زنده‌یاد مروت اشاره کرد و افزود: محمدتقی مروت از 9 سالگی در محضر قرآن زانو زد و در 12 سالگی توفیق دیدار با مرجع اعلم زمان آیت‌الله بروجردی را داشت. در این دیدار استاد مروت برای ایشان آیه‌الکرسی خواند و مورد تشویق این عالم برجسته قرار گرفت. تا جایی که این سید بزرگوار دعا کردند که به زودی استاد مروت از قاریان و اساتید قرآن کریم شود.

سلیمی با بیان اینکه استاد مروت در سال 1348 برای نخستین بار مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی را تجربه کرد، گفت: ایشان سال 1352 اولین رتبه بین‌المللی مسابقات مالزی را به ارمغان آورد. موفقیت ایشان در این رقابت‌ها نقطه عطفی در تاریخ قرائت کشور بود.

جامعه قرآنی مسئولیت خطیری در صیانت از قرآن کریم دارد

استاد پیشکسوت قرآن با اشاره به اینکه استاد مروت در دوران رژیم شاهنشاهی الگویی برای ما بود، افزود: ایشان در آن دوران به ترویج فرهنگ قرآنی می‌پرداخت، پس از آن هم توفیق داشت 30 جز از قرآن را در رادیو تلاوت کند اما متأسفانه به دلیلی بی‌مهری‌ها نتوانستیم به طور شایسته از حضور استاد مروت بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه استاد مروت سالها در مصر با اساتید بزرگ آسمان قرآئت و اسطوره‌های تلاوت قرآن ارتباط صمیمانه‌ای داشت، خاطرنشان کرد: زندگی ایشان در مصر و ارتباط مستمر با اساتید بزرگ قرائت قرآن تحول شگرفی در کشور ما ایجاد کرد. استاد مروت در غربت نیز عاشق قرآن بود و در اولین ساعات روز عاشورای حسینی در 72 سالگی پاداش خود را از قرآن گرفت و میهمان خداوند متعال شد.

سلیمی در ادامه با اشاره به اینکه عظمت جامعه قرآنی مرهون کهکشانی از اساتید قرآنی است، تصریح کرد: اساتیدی مثل مولایی‌ها، مروت‌ها، اربابی‌ها، بیگلری‌ها، قیم‌ها، مختاری‌ها، اوحدی‌ها، غفاری‌ها و صدها استاد دیگر که مرهون آنها هستیم موجب شده‌اند که جایگاه قرآن در کشور روز به روز ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه امروز که رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان بزرگ پرچمدار قرآن و ادامه‌دهنده راه امام خمینی، فریادگر بزرگ توحید به قرآن توجه ویژه‌ای دارند ما نیز باید سبک زندگی خود را قرآنی کنیم، گفت: جامعه قرآنی باید بداند که مسئولیت خطیری در صیانت و حفظ قرآن کریم دارد. بنابراین باید سبک زندگی ما به گونه‌ای باشد که پیام قرآن محفوظ بماند.

هیچ رویدادی نمی‌تواند جایگاه قرآن را تحت‌الشعاع قرار دهد

سلیمی با اشاره به هنگامی که کشیک کلیسا برخاسته از یهود که قرآن را به آتش کشید، خاطرنشان کرد: در آن برهه ما پیام دادیم که آتش کشیدن قرآن از عظمت آن نمی‌کاهد، از قرآن سوخته دود به آسمان برنخواهد خاست بلکه نور ساطع می‌شود. امروز در کنار پیکر استاد مروت آمده‌ایم تا به دور از هر گونه تعصب اعلام کنیم هیچ حادثه و رویدادی نمی‌تواند جایگاه قرآن را تحت‌الشعاع قرار دهد. مردم ایران اسلامی که با دفاع از حریم قرآن بیش از 220 هزار شهید تقدیم کرده‌اند اجازه نمی‌دهند دشمنان قسم خورده انقلاب بهانه‌ای برای انتقام از قرآن داشته باشند.

جامعه قرآنی امین مردم، جوانان و نوجوانان است

وی با بیان اینکه ما امیدواریم به حول قوه الهی التهابات پیش آمده به زودی پایان پذیرد، گفت: مردم بدانند جامعه قرآنی امین مردم، جوانان و نوجوانان هستند، استاد مروت‌ها هستی خود را وقف کرده‌اند که حرمت دین و قرآن محفوظ بماند. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم هیچ رویدادی به ساحت قرآن شبهه‌ای وارد کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین