عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
برشی از مقتل فلسفی؛
آقا نعش شهدای دیگر را خودش آورده بود. حال چرا نعش علی را نیاورد؟ رو کرد به طرف خیام و فرمود: جوان ها بیائید و نعش علی اکبر را به خیمه ببرید؛ چرا خودش نبرد؟
عقیق:متن زیر برشی از کتاب مقتل فلسفی صفحات ۶۰-۵۹ است که از نظر می گذرد.

آقا نعش شهدای دیگر را خودش آورده بود. حال چرا نعش علی را نیاورد؟ رو کرد به طرف خیام و فرمود:

جوانها بیائید و نعش علی اکبر را به خیمه ببرید؛ چرا خودش نبرد؟ یک عدّه شاید فکر کنند چون پدراست و بالأخره عواطف پدری است و علاقه پدر به پسر، در ضمن خودش هم که ناتوان و فرسوده و داغدیده است فلذا حضرت چنین کرد، امّا من فکر نمی کنم که چنین باشد، چون اوّلاً حسین (ع) قوی تر از این حرف هاست.

حسین آنچنان شخصیتی نیست که مرگ پسر و برادر و مرگ اصحاب او را از پا در آورد هرگز! و یک انسان قوی است دلیل بر اینکه انسانی قوی است آنکه با تمام حوادث، یک ذرّه منطقش را از دست نداده است.

خب حالا که با تمام حوادث بعد از مرگ علی اکبر و قاسم و اصحاب و ابوالفضل، تازه خودش این قدر جنگ کرده است؛ پس چطور از پا درآمده است؟ من نمی توانم این را باور کنم که حضرت نتوانست جسد را بیاورد. من گمان می کنم که عذر شرعی پیدا کرد که بدن علی اکبر را نیاورد. خواهید گفت عذر شرعی اش چیست؟

آقا امام حسین (ع) دو تا بدن را نیاورد است. هر دو را هم عذر شرعی داشته است یکی بدن حضرت ابوالفضل العبّاس است و یکی هم بدن علی اکبر است. چرا؟ چون اسائۀ ادب به بدن می شد جنازه مسلمان هم محترم است نباید اسائۀ ادب بشود. اگر بخواهیم بدانیم چرا پیکر مطهّر عباس را نیاورده است از حرف های بنی اسد به زین العابدین علیه السلام می فهمیم. بنی اسد به زین العابدین گفتند: آقا! یک بدن کنار نهر علقمه است، اینقدر قطعه قطعه و چاک چاک است که نمی شود بدن را برداشت هر طرف بدن را که می گیریم، طرف دیگر بدن به زمین می آید.

فلذا آقا فرمود: قبر عبّاس را در کنار بدنش کَندند همانجا هم دفنش کردند. اگر بخواهی بدانی ابوالفضل العبّاس کجا بر زمین افتاده است، همانجاست که دفنش کردند. با بیست سانت، پنجاه سانت فاصله. پس آن بدن اینطور بود.

امّا بدن علی اکبر. روایت دارد:

خیلی به بدن علی اکبر صدمه زدند. آقا دید اگر بخواهد یک نفری بدن را بیاورد ممکن است مثلاً اعضای بدن جدا شود إهانت به بدن شود، هتک به بدن شود. شاهد این مطلب چیست؟ شاهد این است که اگر خود آقا نمی تواند بردارد؛ می گویند: حال پدر بد شده یکی دیگر می آید تنها می آورد امّا امام حسین (ع) می داند که این کار یک نفر نیست، فلذا فرمود:

ای جوانان بنی هاشم ای جوانها همگی بیائید و کمک کنید. یکی بازو را بگیرد، یکی پهلو را بگیرد، یکی سر را بگیرد تا بدن علی اکبر را به خیمه ها بیاوریم.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین