عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
نماینده مجلس شورای اسلامی:
دبیرکل کنگره یادواره شهدای روحانی گفت: عاشورا یک بار مصرف ، نیست، ما نباید در کربلا متوقف شویم، قیام سیدالشهدا(ع)، مثل خونی در رگ های تاریخ است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در نشست مشترک بسیج شهرستان نواحی مقاومت بسیج استان قم، با اشاره به نوع نگاه نسبت به عزاداری سیدالشهدا(ع) گفت: برخی معتقدند که اتفاقی در 14 قرن پیش افتاده و تمام شده و مثل سایر اتفاقات دیگر که به فراموشی سپرده می شود، ضرورتی ندارد هر سال مراسم یادبود برگزار شود.

وی افزود: این عده گاهی پا را فراتر گذاشته و می گویند عزاداری برای امام حسین(ع)، شبهه ناک و نوعی ترویج خشونت است و نباید اینگونه کارها انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی دیگر معتقدند که مراسم هیئت عزاداری مثل هر سال باید برگزار شود و هیچگونه حرف و سخنی از مسائل روز نباشد و پرداختن به مسائل جهان اسلام را نوعی سیاسی کاری در هیئت می دانند و اصولا با طرح مسائل انقلابی برگرفته از نهضت حسینی(ع) میانه ای ندارند.

وی با طرح دیدگاه سوم گفت: مطابق این دیدگاه، عاشورا "یک بار مصرف" نیست، ما نباید در کربلا متوقف شویم، قیام سیدالشهدا(ع)، مثل خونی در رگ های تاریخ است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان اینکه اگر کربلا از تاریخ گرفته شود، مرگ تاریخ فرا می رسد، تاکید کرد: کربلا، قانون است، حادثه نیست و تکرار پذیر است.

نماینده مردم قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حسینیان زمان هیچگاه نباید با یزیدیان کنار بیایند، یادآور شد: باید ببینیم این موضوع کجا خودش را نشان می دهد و در حالی که برخی دست های پشت صحنه برای حذف عکس امام و رهبری و شهدا از مجالس عزاداری، میلیاردی هزینه می کنند، هیئت های انقلابی چه نقشی می توانند ایفا کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این نکته که هیئت ها همانگونه که از ماه ها قبل به فکر خوراک مردم هستند، به فکر تغذیه فکری و تشکیل اتاق فکر نیز باشند، افزود: این موضوع نیاز به حضور روحانیونی دارد که هم درد دین دارند و هم عقبه تهدیدات و توطئه ها و انحرافات فکری دشمنان و هم شور و نشاط جوانان ما را می شناسند و لازم است جوانان هیئتی به جای مراجعه به افراد تک بعدی و متحجر تحت حمایت اینگونه روحانیون انقلابی تربیت شوند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین