عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
بیت النور
در طول زندگی هرگز او را نرنجاندم و اجبار بر کاری ننمودم و او نیز هیچگاه مرا ناراحت نکرده و در هیچ موردی مخالفت مرا ننمود و هر گاه که به او نظر کردم ناراحتیها و غمهایم بر طرف می شد.
عقیق: ابن عباس نقل می کند، روزی در مسجد رسول خدا(ص) شخصی این آیه از سوره مبارکه نور را تلاوت می کرد:

«فی بُیُوتٍ اَذِن الله اَن ترفع و یذکر فیها اسمه تُسبح له فیها بالغدو و الأصال؛ خانه هایی که به صبح و شام به اذن خداوند در آن ذکر و یاد خدا برپاست و خداوند تسبیح می گردد»(1)

و از رسول خدا(ص) رسیدم منظور از این بیوت (خانه ها) کدام خانه می باشد؟ حضرت فرمودند: خانه های انبیاء و سپس با دست اشاره به خانه فاطمه نمودند.(2) 

در مدت ۹ سال که حضرت زهرا(س) در خانه علی(ع)بود علاوه بر کارهای منزل و تربیت فرزندان، یار غمخوار همسرش نیز بود. به همین جهت مولی الموحدین می فرماید: در طول زندگی هرگز او را نرنجاندم و اجبار بر کاری ننمودم و او نیز هیچگاه مرا ناراحت نکرده و در هیچ موردی مخالفت مرا  ننمود و هر گاه که به او نظر کردم ناراحتیها و غمهایم بر طرف می شد.(3)

پیامبر اکرم(ص) کارهای خانه را بر عهده حضرت زهرا(س) و کارهای بیرون را به عهده علی(ع) گذاشته و از این بابت دختر رسول اکرم(ع)  همیشه خدا را شکر می کرد که کارهای بیرون منزل که مستلزم رویارویی با مردان نامحرم است از گردنش برداشته شده است.

وی در مدت زندگی چهار فرزند طیب و نورانی برای علی(ع) متولد نمود که به تربیت دو امام معصوم امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) و دو دختر به نامهای زینب کبری و ام کلثوم بودند.(4)


پی نوشت ها:
۱_(سوره مبارکه نور، آیه ۳۶.) 
۲_(کشف الغمه، ج۳.)
۳_(بحارالانوار، ج۴۳، باب تزویج فاطمه به علی.) 
۴_(مادران آسمانی، ص۸۳-۸۴.)
منبع: افکار نیوز
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین