۰۳ آذر ۱۴۰۳ ۲۲ جمادی الاول ۱۴۴۶ - ۵۸ : ۰۶
معظم له در ادامه با بیان این که غدیر در حقیقت روز ولایت علی و ائمه (ع)است و در این روز وظایف نبوت استمرار پیدا کرد، به سه وظیفه از وظایف نبوت اشاره کردند و بیان داشتند: یکی از وظایف پیامبر اکرم(ص) بیان احکام بود که عمدتا از طریق قرآن و یا روایات بیان می کردند؛ بعد از رحلت پیامبر(ص)، مسائل نوظهور داریم که در عصر پیامبر (ص) مطرح نبود چون مسلمانان با امت های دیگر ارتباط پیدا کردند و لذا مسائل فراوانی در اعتقادات و احکام حادث شد.
این مرجع تقلید گفتند: در زمان پیامبر(ص) فرقه گرایی و نحله گرایی نبود، بلکه شاخصی چون پیامبر(ص) میان مردم بود ندکه ملاک حق و باطل بود بعد از پیامبر اکرم باید چنین شاخصی باشد که فرقه گرایی و نحله گرایی نباشد و مردم با مراجعه به او حق و باطل را از هم تشخیص دهند.
معظم له وظیفه دوم پیامبر اسلام(ص) را، تفسیر قرآن عنوان کردند و تاکید کردند:جلال الدین سیوطی می نویسد: پیامبر اکرم(ص) آیات را ۱۰ تا ۱۰ تا برای صحابه بیان می کردند، اما قرآن دریای بیکران است و باید مردی باشد که مانند پیامبر دارای علم نبوی بوده و بتواند قرآن را تفسیر کند.
حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه در روز غدیر فردی که بتواند خلاهای موجود در جامعه اسلامی را پر کند، معرفی شد، اظهار داشتند: امت نمی تواند چنین فردی را بشناسد که در سقیفه بنشینند و خلیفه تعیین کنند چون این فرد، فرد عادی نیست؛ بلکه تربیتش الهی است و از جانب خداوند به وسیله پیامبر معرفی می شود. بنابراین غدیر روز اکمال و اتمام دین است.