عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۳۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
مراسم جشن ولادت حضرت امام هادی (ع) در هیئت رزمندگان اسلام
ما سه میدان نبرد داریم با دشمن، در سه میدان نبرد ولایت فرماندهی ما را به عهده دارد و همه می دانند اگر در میدان جنگ حرف فرمانده را گوش ندهی حتما آسیب می بینی و شکست می خوری.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن ولادت حضرت امام هادی (ع) با سخنرانی حجت الاسلام مهدی ماندگاری ، شعر خوانی سید حمید رضا برقعی ، مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج مهدی سلحشور به همت هیئت رزمندگان اسلام در فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام ماندگاری را بخوانید

در روایات ما اگر گفته می شود که ولایت ستون خمیه دیانت است به دلیل این است که اگر این ستون برافراشته باشد خیمه هم برپاست، و اگر این ستون خدای نکرده متزلزل شود و ستون را بشکنند کل خیمه آسیب می پذیرد. از جمله امامانی که در بحث ولایت بیش از ائمه دیگر زمان به آنها اجازه بحث داده است وجود نازنین امام هادی(ع) است. آنچه که من می خواهم درباره آن بحث کنم تبین بحث ولایتمداری در سه میدان نبرد است.

ما سه میدان نبرد داریم با دشمن، در سه میدان نبرد ولایت فرماندهی ما را به عهده دارد و همه می دانند اگر در میدان جنگ حرف فرمانده را گوش ندهی حتما آسیب می بینی و شکست می خوری. و این بیش از همه در جنگ جهاد اصغر مشخص می شود. اما آنچه که بیش از همه مورد غفلت قرار می گیرد در جهاد اکبر است.

امام هادی(ع) راه مبارزه را در این سه میدان جنگ با دشمن یاد می دهد.

جنگ اول: جهاد اصغر است. زمان پیامبر(ص) بوده است و الان هم ادامه دارد. حضرت می فرماید: همه باید در همه مکان ها و زمان ها در همه شرایط ولایت پذیر باشند. اگر مثلا 90 درصد ولایت پذیر هستیم 10 درصد نیستیم باز هم آسیب می بینیم. هرچقدر که ولایت پذیری ما کم می شود آسیب ما بیشتر می شوند. این را هم بگویم کسی که ولایت پذیر نیست به جامعه خودش هم آسیب می زند ، مثال آن کشتی است که 5 نفر هستند یک نفر آن را سوراخ می کند ولی به بقیه هم آسیب می زند.

 گاهی وقتی دو نفر سیستم را بهم می زند اثرش روی همه می ماند. در جامعه ما هم اینگونه است. مردم باید همه مطیع ولایت باشند و اگر یک گوشه آسیب ببیند همه آسیب می بینند.

 در جنگ احد 45 نفر تمرد کردند ولی همه لشکر آسیب دیدند حتی پیامبر(ص) هم آسیب دید. در جنگ صفین هم یک گروه کمی تمرد کردند از امر امیرالمومنین(ع)ولی همه لشکر آسیب دیدند. می خواهم بگویم 37 سال از نظام ولایی جمهوری اسلامی گذشته به میزانی که من و شما و یا بقیه مردم تمرد از مسیر ولایت می کنیم همه آسیب می بینند. اینها همه برای این است که فریضه امربه معروف و نهی از منکر زنده بشود. و بالاترین معروف ولایت پذیری است. در جنگ اصغر که جهاد است مردم بیشتر درک می کنند که باید ولایت پذیر باشند. این را بیشتر مردم درک می کنند که در میدان جنگ باید مطیع فرمانده خود باشند. وقتی امام می فرمود: باید حصر آبادان شکسته شود در مملکت هیچ زمزمه ای نمی آمد. ولی الان وقتی امام می فرماید: باید به آمریکا اعتماد نشود در مملکت زمزمه هایی شنیده می شود که چرا می خواهیم همش با آمریکا بجنگیم. امروز کمی با زمان حضرت امام خمینی(ره) فرق می کند در بحث ولایت پذیری. در آن زمان مردم اصلا حرفی نمی زدند و مطیع بودند اما امروز بحث هایی را می شنویم و گاها مخالف فرمایش مقام معظم رهبری است. در جنگ اصغر مردم ولایت پذیری را می فهمند ولی تمرد هم گاها دیده می شود.

اما میدان دوم جنگ ما: جهاد اکبر است. جهاد اکبر جهاد با نفس است. دشمن درون ما است و سلاحش هم وسوسه است. در این جبهه باید ولایت مدار باشیم. ولایت مداری در جنگ جهاد اکبر بالاتر از اطاعت است و آن اتصال با ولی است. در جنگ با نفس می فرماید این دعا را زیاد بکنید که یک لحظه دست ما از دست ولی جدا نشود و خدایا عاقبت ما را بخیر کن. در جنگ جهاد اصغر اطاعت بود با اتصال ولی اینجا اتصال دائمی است. یک لحظه اگر دست ما از ولی جدا بشود ، طعمه نفس می شویم. این قاعده ولایت مداری در جنگ جهاد اکبر است.

میدان سوم: میدان جهاد کبیر است. در آیه 52 سوره فرقان می فرماید: اطاعت نکنید از کافرین. و در این مسیر جهاد بزرگ انجام دهید با کافرین. این یعنی چی. این یعنی میدان زندگی. در میدان زندگی دشمن مقابل ما نیست بلکه قاطی شده است با ما. صلاح دشمن در جهاد کبیر و میدان زندگی الگو است. اینجا ولایت مداری یعنی سه جمله نازنین امام هادی(ع) که می فرماید: یک: هیچ کاری را بدون پرسش و اجازه ولی انجام ندهید. ما میبینیم کسانی که اهل بیت(ع) را دوست دارند اما از الگوی دشمنان اهل بیت(ع) تبعیت می کنند. مردم بیایید برویم سراغ اهل بیت(ع) اگر اینها برای زندگی ما الگویی نداشتند آن وقت برویم سراغ الگوهای دیگر. همه چیز در قرآن و عترت است. لذا ولایت مداری در میدان جهاد اصغر اطاعت از فرماندهی، در جنگ جهاد اکبر اتصال با ولی خدا و در میدان زندگی پرسش از ولی خدا و مسیر ولایت است. هرکس بدون آدرس اهل بیت(ع) برود می افتد در چاه. الان به برکت سامانه ها و شماره های متعدد می توان راحت از علمای دین سوال کرد و مطلع شد. 09640 و یا 09650 این دو شماره سامانه پاسخگویی به مسائل دینی است در قم که 200 کارشناس نشستند برای پاسخگویی.

ولایت مداری در میدان زندگی قدم اولش پرسش است که امام هادی(ع) به ما یاد داده اند.

دو: اقتدا به ولی است و عمل کردن به امر ولی است. وقتی نسخه نوشتند که در طاقچه نمی گذارند بلکه باید دستور را دید و دقیق عمل کرد. امام هادی(ع) می فرماید: اقتدا کنید به ولی. امام فرمودند: ولایت فقیه ادامه خط انبیا است و اگر مسئولین و مردم همه در امور به امر ولایت عمل می کردند الان مشکلاتمان کمتر و موفقیت هایمان بیشتر بود.

سوم: یعنی اینکه پناهنده شما بشویم. استقامت کنیم، ما در این استقامت معمولا کم می آوریم باید پناه بیاریم به ولی. بچه هایی که در پیاده روی اربعین کم می آورند پناه می آورند به پدر و مادرشان و آنها بچه را می کشند و کمک می کنند برای رفتن. در میدان زندگی ما کم می آوریم، چون الگوهای دشمن ما را احاطه کرده است، ما پناهده به خدا و پیامبر(ص) و آل پیامبر(ص) می شویم و به اما انرژی می دهند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین