عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
سخنگوی نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل چراغ، با اعلام خبر نمایش فیلم سینمایی رستاخیز در این جشنواره گفت: در آیین افتتاحیه جشنواره از داود میرباقری تجلیل خواهد شد.
عقیق:حسین یاری در نشست رسانه ای نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل چراغ با موضوع امام حسین(ع) اظهار کرد: در این دوره از جشنواره دو هزار اثر در ۱۳ بخش و قالب های سینمایی، ویدئویی، فیلم داستانی کوتاه، فیلم کوتاه و فیلم بلند مستند، پویانمایی، فیلمنامه و فیلم موبایلی به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی افزود: همچنین حدود ۶ هزار اثر در قالب های عکس آماتور، عکس حرفه ای و پوستر رسیده که نهایتاً ۳۰۴ اثر به بخش مسابقه این رویداد فرهنگی راه پیدا کرده است.
وی با اشاره به رویکرد و تمرکز جشنوراه بر ساحت موضوعی که وجود مبارک حضرت سید الشهدا(ع) و فرهنگ حسینی و عاشورایی است، افزود: به طور ویژه، نگاه به حماسه اربعین به عنوان تجلی گاه عشق و ارادت به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، همه اعضای هیأت های انتخاب و داوری، جشنواره که ۷۰ نفر از فرهیختگان و چهره های برجسته حوزه های فرهنگ ، هنر و رسانه هستند.

این بازیگر سینما در ادامه به مراسم آیین افتتاحیه اشاره کرد و ادامه داد: این مراسم شامگاه روز یکشنبه ۲۱ شهریور مصادف با شب عید سعید قربان در محل تالار همایش های کوثر برگزار خواهد شد.
یاری گفت: در این مراسم علاوه بر تجلیل از برگزیدگان بخش های عکس، پوستر، فیلمنامه و فیلم موبایلی، از کارگردان برجسته سینمای ایران، سید داوود میرباقری، به پاس خلق آثار خاطره انگیز و به یادماندنی در قاب سینما و تلویزیون تجلیل خواهد شد.

سخنگوی نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل چراغ، اظهار داشت: آثار راه یافته به بخش مسابقه از ۲۳ لغایت ۲۷ شهریور در پردیس سینمایی ملت تهران اکران خواهد شد و از ساعت ۱۴ الی ۲۲ پذیرای عموم علاقه مندان خواهیم بود.
وی درباره برنامه های جنبی جشنواره نیز تصریح کرد: در کنار اکران آثار منتخب، نمایشگاه آثار عکس و پوستر جشنواره همچنین سمینارهای آموزشی متناسب با قالب های آثار جشنواره با حضور اساتید برجسته سینما و مراسم استقبال از هنرمندان و عوامل فیلم های سینمایی برگزار خواهد شد.

یاری گفت: در طول برگزاری جشنواره از ۲۰ لغایت ۲۷ شهریور، هر شب برنامه ای زنده از پردیس جشنواره با اجرای احسان علیخانی به روی آنتن خواهد رفت که علاقه مندان می توانند این برنامه را از شبکه ۳ سیما مشاهده کنند.
بازیگر سریال «شب دهم»، گفت: با توجه به رویکرد ویژه این جشنواره در حمایت از تولید آثار مرتبط با موضوع امام حسین (ع) است، کارگاه های آموزشی ویژه ای برای بهره مندی از توانایی ها و تجارب اساتید مجرب، برای آموزش جوانان علاقه مند پیش بینی شده است که در عناوین کارگاه فیلمسازی کوتاه داستانی، کارگاه فیلمسازی مستند، کارگاه فیلمنامه و داستان، کارگاه عکس، و کارگاه گرافیک و پوستر، ۲۰۰ نفر از هنرجویان جوان را پذیرا خواهد بود.

وی افزود: تمامی این ۲۰۰ نفر در پنج بخش نامبرده، آثار تولید شده خود با حمایت دبیرخانه جشنواره را برای دوره آتی ارائه خواهند کرد.
یاری، برگزاری مراسم آیین اختتامیه جشنواره و مراسم تجلیل از برگزیدگان سایر بخش ها را ۲۸ شهریور عنوان کرد و افزود: اطلاعات تکمیلی در آیین اختتامیه اعلام خواهد شد.

سخنگوی نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل چراغ در ادامه درباره اینکه جشنواره تلاشی برای نمایش فیلم «رستاخیز» خواهد کرد یا خیر؟ گفت: از جزئیات اتفاقاتی که برای فیلم رستاخیز به وجود آمده خبر ندارم بنابراین نمی توانم اظهارنظری کنم اما من هم از اکران نشدن فیلمی با موضوع امام حسین (ع) ابراز تاسف می کنم.

وی از نمایش فیلم «رستاخیز» در جشنواره نیز خبر داد و گفت: به دلیل برگزاری نخستین دوره این جشنواره آثار که از سال های قبل نیز درباره موضوع امام حسین (ع) ساخته شده در جشنواره نمایش داده خواهد شد.
بازیگر فیلم «پدر آن دیگری» همچنین درباره برگزاری دوره های بعدی جشنواره در این زمان و حضور وی به عنوان سخنگو در جشنواره، توضیح داد: جشنواره در سال های آینده قطعا برگزار خواهد شد. زمان برگزاری ان نیز یا مطابق همی دوره نخست و یا در اعیاد شعبانیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: آنچه مسلم است اینکه من با یک اعتقاد و عشقی نسبت به این خاندان وارد جشنواره چهل چراغ شده ام و قطعا در دوره های بعدی نیز در جشنواره حاضر خواهم بود اما اینکه حتما سخنگو باشم، هنوز چیزی مشخص نیست.
یاری در ادامه از برگزرای نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل چراغ پس از آیین اختتامیه در پنج استان و پنج کشور جهان نیز خبر داد و گفت: هنوز استان ها و کشورهای که جشنواره در آن برگزار خواهد شد مشخص نیست اما بدون شک این اتفاق خواهد افتاد.

سخنگوی نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل چراغ با بیان اینکه موضوع جشنواره سوگواره نیست، تاکید کرد: در این جشنواره عناصر مختلف صفاتی حضرت ابا عبدالله (ع) از جمله آزادگی، مهرورزی، ایثار و گذشت نیز موضوع آثار است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین