عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
بعد از هشت سال:
س از هشت سال که از نمایش فیلم سینمایی رستاخیز در جشنواره فجر می‌گذرد، این فیلم از امروز همزمان با تولد حضرت ابوالفضل‌(ع) در پلتفرمی که برای عرضه جهانی آن طراحی شده، اکران آنلاین می‌شود.

عقیق: پس از هشت سال که از نمایش فیلم سینمایی رستاخیز در جشنواره فجر می‌گذرد، این فیلم از امروز همزمان با تولد حضرت ابوالفضل‌(ع) در پلتفرمی که برای عرضه جهانی آن طراحی شده، اکران آنلاین می‌شود.

معاون نظارت سازمان سینمایی گفته: در نسخه اول فیلم، چهره حضرت ابوالفضل، حضرت قاسم و حضرت علی‌اکبر نمایان بود و در نسخه اصلاح‌شده دوم، تنها چهره حضرت ابوالفضل(ع) مشخص است که فیلم، مجوز این نسخه را دریافت کرده است.

رستاخیز که در سال نود و یک به کارگردانی احمدرضا درویش ساخته شد و ده سال ساخت آن طول کشید، درباره حماسه عاشوراست.

سال نود و دو پس از اولین اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر، جمعی از هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت با تجمع در مسجد ارک نسبت برخی تحریفات واقعه عاشورا در این فیلم از جمله نحوه شهادت حضرت علی اصغر (ع) و همچنین به تصویر کشیدن چهره حضرت اباالفضل، حضرت قاسم و حضرت علی اکبر علهیم السلام اعتراض کردند.

پس از این اعتراضات بود که نمایش فیلم رستاخیز تا به سرانجام رسیدن برخی اصلاحات به تعویق افتاد.

آنچه که باعث تاخیر هشت ساله در اکران این فیلم شد، مقاومت کارگردان در انجام اصلاحات در فیلم بود. البته این تاخیر باعث لو رفتن نسخه قاچاق این فیلم در فضای مجازی نیز شد.

حال باید دید در نسخه ای از فیلم که مجوز اکران یافته اصلاحات مورد نظر، انجام گرفته است یا نه.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین