عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
علیقلی‌زاده گفت: باید روی دو محور متمرکز شویم یکی تشخیص آسیب‌هایی که به فیلم وارد شده و خسارات مادی یا حیثیتی ناشی از آن و محور دوم، تلاش برای جبران آنها به منظور دست یافتن به اکران و عرضه مجدد فیلم است.

عقیق:فیلم سینمایی «رستاخیز» این روزها با موجی از اظهار نظر مواجه شده است و خبرنگاران در رویدادهای مختلف درباره این فیلم از مدیران سینمایی می پرسند و اظهار نظرها ارایه می شود. تقی علیقلی زاده تهیه کننده فیلم در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره اظهار نظر اخیر حجت اله ایوبی و این مهم که اشاره کرده است امیدواریم نسخه اصلی فیلم به نمایش درآید گفت: ما به عنوان سازندگان فیلم از ابتدای تعلیق اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» روش گفتگو و مفاهمه برای حفظ حقوق شرکای فیلم و احترام به تماشاگران سینما را در پیش گرفتیم.  تصورما این است که هر تحلیلگری با فیلم رستاخیز مواجه شود به این مهم اشراف می یابد که  بخش خصوصی فیلم را تولید کرده  و تولید این اثر با این بار معنایی با انگیزه های اقتقصادی و معاملاتی ساخته نشده است. این فیلم یک تلاش عاشقانه برای یک  فعالیت فرهنگی بوده و هست.

 

  

وی درباره مراجعه به دادگاه برای احقاق حق فیلم گفت: معنی مراجعه به محاکم قضایی بی‌اعتنایی به امکانات فضای گفت و گو در موقعیت های فرهنگی نیست. در تمام طول مدت تعلیق فیلم (15 ماه)  دهها جلسه در  خانه سینما، حوزه هنری،  موزه سینما و ارشاد برگزار شد  و همواره فعالانه در جلسات شرکت کردیم تا بتوانیم با مفاهمه  راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی به نحوی که دغدغه های دولت، حقوق فیلم ، دغدغه های علما وحق تماشاگران محقق شود، فراهم آوریم .

تهیه کننده فیلم سینمایی «رستاخیز» درادامه خاطر نشان کرد: همه روند ساخت و عرضه فیلم بر مبنای رعایت دقیق مقرارات و الزامات شرعی بوده  اما در حال حاضر به نظر می رسد باید روی دو محور به هم مرتبط متمرکز شویم . یکی تشخیص آسیب هایی که به فیلم وارد شده و خسارات مادی یا حیثیتی ناشی از آن و محور دوم ، تلاش برای جبران آنها به منظور دست یافتن به اکران و عرضه مجدد فیلم است. همگان بر این مهم آگاهند که تولید فیلم رستاخیز برآمده از اراداه ای فراتر از سینمای ایران است و آسیب های تعلیق و وضعیت موجود برای این فیلم نیز  فراتر از حیطه سینمای ملی است .این آسیب ها به نحوی است که به ناچار از عرضه فیلم و پذیرش دعوت هایی فراوانی که  به خارج از کشور می شود ، خودداری کرده ایم.

علیقلی زاده در خاتمه گفت: ما ضمن استقبال از سخنان شجاعانه آقای دکتر ایوبی ، روش مدیریت ایشان را تحسین می کنیم. ما نیز همچون ایشان معتقدیم که باید به روح حاکم بر حکم صادره از دیوان عدالت وفادار باشیم و آن را برای رفع مشکلات مبنا عمل قرار بدهیم. جایگاه وزارت ارشاد ، دولت و قوانین برای ما محترم است . امیدوارم آنچه که در موضوع رستاخیز تاکنون پیش آمده و در آینده براین پرونده خواهد رفت، الگو و عبرتی برای همه اهالی فرهنگ، مسئولین و هنرمندان باشد که در موقعیت های اینچنینی مبتنی بر این تجربه، بهتر عمل کنیم . از آقای ایوبی و قاضی محترم پرونده ریاست شعبه یک دیوان عدالت اداری برای صیانت از حرمت قوانین و اجرای آن تشکر می کنم .

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین