عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
عضو هیئت رئیسه خانه مداحان کشور:
عضو هیئت رئیسه خانه مداحان کشور با تأکید بر لزوم ایجاد جریان‌سازی صحیح درباره غدیر خم، گفت: فراموش کردن غدیر از اهداف دشمن است و باید بدانیم عدم رفتار صحیح در قبال غدیر، موجب شکل‌گیری عاشورا شد.
عقیق: قاسم رضایی، عضو هیئت رئیسه خانه مداحان کشور در همایش بسیج مداحان با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه بشریت از بدو خلقت آدم تا به امروز کلمه‌ای به نام «شبهه» است، گفت: این کلمه بسیار خطرناک است و برای امروز، دوران انقلاب و حتی قبل از انقلاب هم نیست، بلکه تمام حضرات معصومین به آن به طور جدی پرداختند.

عضو هیئت رئیسه خانه مداحان کشور با بیان این مطلب که بهره‌مندی از ضیای بصر به عنوان راه رهایی از مسئله شبهه در روایات اهل‌بیت (ع) مورد تأکید است، یادآور شد: ضیای بصر با نور چشم تفاوتهایی دارد، چراکه ممکن است فردی نابینا باشد، اما ضیای بصر داشته باشد و در اینجاست که برای تمیز حق و باطل باید نوری به آدمی عطا شود.

رضایی با تأکید بر اینکه در انتخاب سبکها در مداحی، اشعار و فهم آنها باید بسیار توجه کرد، خاطرنشان کرد: برخی سبکها و اشعار مداحی چندان مناسب نیست، لذا برای اینکه چنین اتفاق ناپسندی رخ ندهد، باید بسیار دقیق شد. همانطور که برای جزئی‌ترین کارهایمان چون خرید لباس و ... وقت زیادی می‌گذاریم، باید در این موضوع مهم و اساسی در حد وسیع‌تری تلاش کنیم تا سبکها و اشعای متعارف را انتخاب و با هدف معرفت افزایی مخاطبان خوانده شود.

وی خواستار دقت نظر بیشتر در استفاده از سبک‌ها و اشعار در مداحی‌ شد و افزود: آیا برای تریبون اهل‌بیت (ع) نباید سخت‌گیری وجود داشته باشد؟ بنابراین نباید هر کسی از این موقعیت برای بیان هر مطلبی استفاده کند.

عضو هیئت رئیسه خانه مداحان کشور با تأکید بر لزوم ایجاد یک جریان‌سازی صحیح درباره غدیر خم ، یادآور شد: فراموش کردن غدیر از اهداف دشمن است و باید بدانیم عدم رفتار صحیح در قبال جریان غدیر خم، موجب شکل‌گیری ماجرای عاشورا شد.

رضایی با بیان اینکه عید غدیر برای تمام بشریت است، افزود: هر انسان مومن و موحدی در هر جای دنیا که ذره‌ای دلش با عدالت همراه باشد، می‌تواند عید غدیر را به عنوان عید خود بداند.

وی با اشاره به «حسن استفاده از روضه» و «زبان حال» به عنوان دو عنصر مورد تأکید مقام معظم رهبری در روضه‌خوانی‌ها گفت: کسی که می‌خواهد از این دو عنصر استفاده کند باید در این حرفه با تجربه و ماهر باشد.

منبع:تسنیم



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین