عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
مصطفی محدثی خراسانی با بیان اینکه شعر استاد سبزواری شناسنامه انقلاب اسلامی است، گفت: حضور مستمر استاد سبزواری در فراز و فرودهای انقلاب سبب شد دفتر شعر و مجموعه سرودهای وی به نحوی تاریخ شعر انقلاب را به ما نشان بدهد.
عقیق:مصطفی محدثی‌خراسانی در مراسم بزرگداشت استاد حمید سبزواری در خانه ولایت و انقلاب اسلامی اصفهان با بیان اینکه بنده به نوعی خود را فرزند معنوی استاد سبزواری می‌دانم، اظهار داشت: استاد نسبت به نسل ما و شعر انقلاب جایگاه پدری داشتند.

وی افزود: در ابتدای انقلاب تعداد شاعرانی که حضور آن‌ها سبب شکل‌گیری پایه‌های شعر انقلاب شد، انگشت شمار بود، شاعرانی مانند استاد سبزواری، مشفق و اوستا از جمله این شاعران هستند که حضور آن‌ها سبب شد مفهومی به نام شعر انقلاب شکل گرفته و در سایه آموزش‌ها و پرورش‌های آنها جریان شعر انقلاب ایجاد شد.

این شاعر آیینی با بیان اینکه حضور مستمر استاد سبزواری در فراز و فرودهای انقلاب سبب شد که دفتر شعر و مجموعه سرودهای ایشان به نحوی تاریخ شعر انقلاب را به ما نشان بدهد، تصریح کرد: درمقابل هر رخدادی که در طول انقلاب اسلامی به وجود آمده عکس‌العمل استاد را دیده‌ایم و در آیینه شعر او این موضوع قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: شعر استاد سبزواری شناسنامه انقلاب اسلامی است و جایگاه استاد در شعر مانند جایگاه دکتر حسابی در علم و جایگاه شهید مطهری در حوزه معرفت اسلامی محسوب می‌شود.

محدثی خراسانی تصریح کرد: اگر سال‌ها و قرن‌ها از امروز بگذرد در کنار نام‌هایی مانند انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، شهید چمران و شهید بهشتی و چهره‌های تأثیرگذار سطح انقلاب اسلامی، در حوزه ادبیات بدون تردید نام استاد حمید سبزواری ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعر انقلاب حاصل تلاش ده‌ها و صدها شاعری است که از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب شروع کرده و امروز این نهال را به ثمر رسانده‌اند، گفت: شاعران بسیاری دراین زمینه سهیم هستند اما اگر شعر انقلاب را به یک پازل تشبیه کنیم که هر یک از این شاعران بخشی از این پازل را تشکیل داده‌اند بدون تردید زمانی که این پازل کامل شود، تصویر استاد سبزواری و آئینه شعر ایشان را خواهیم دید.

این شاعر آئینی تصریح کرد: در حال انجام یک کار پژوهشی درباره آثار استاد سبزواری هستیم و با بررسی آثار وی مشاهده می‌کنیم که تا چه میزان اشعار وی زنده و به روز هست، اگرچه این اشعار برای رخدادی خاص سورده شده اما زنده و به روز قابل استفاده هستند.

منبع:قدس
عقیق:

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین