عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۵۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹
آیت الله مکارم شیرازی:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه یکی از فلسفه های عبادت، «آرامش بخشی» است، گفتند: گاهی انسان مشکلاتی پیدا می کند و در حالی که از همه امور مایوس می شود، به سوی درگاه خداوند می آید و به عبادت می پردازد تا به آرامش دست یابد.
عقیق:حضرت آیت الله مکارم شیرازی در شب نخست برنامه سخنرانی ماه مبارک رمضان که از شبکه دوم سیما پخش شد، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه رحمت و موهبت است، اظهار داشتند: در این ضیافت الهی، درب های رحمت به روی بندگان گشوده شده است.

ایشان با بیان اینکه عبادات معین شده از سوی اسلام بر سه گونه هستند، ابراز داشتند: بخشی از عبادات نظیر روزه ماه مبارک رمضان و حج مخصوص زمان معینی می باشند.
این مفسر برجسته قرآن کریم تصریح کردند: نوع دوم عبادات مخصوص به مکان معینی است؛ اعتکاف از جمله اعمالی است که باید در مسجد انجام شود.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: نوع سوم عبادات از جمله تلاوت قرآن و نمازهای مستحبی را می توان در هر زمان و مکانی انجام داد.

این مرجع تقلید به تبیین فلسفه عبادات پرداختند و گفتند: عبادات زنگار گناه و آلودگی ها را از روح انسان پاک می کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه توجه به خدا و عبادت گناهان را می شوید، ابراز داشتند: فلسفه دوم عبادات، تعالی روح است و براین اساس عبادت کردن موجب تخلیه روح از آثار گناه می شود.

ایشان افزودند: همچنین عبادت موجب تحلیه روح و مزین کردن آن به اخلاق فاضله می شود.

معظم له با بیان اینکه سومین فلسفه عبادت، «آرامش بخشی» است، گفتند: گاهی انسان مشکلاتی پیدا می کند و در حالی که از همه امور مایوس می شود، به سوی درگاه خداوند می آید و به عبادت می پردازد تا به آرامش دست یابد.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کردند: برای خداوند به عنوان موجودی نامتناهی، آفرینش یک پرنده ساده با خلق کل عالم بکسان است و براین اساس مشکل سهل و سخت برای ذات اقدس الهی معنایی ندارد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین