عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۸۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
استاد شفیعی سروستانی: دعای اللهم انا نرغب الیک ... که در ماه رمضان خوانده می شود انعکاس تمنا و درخواست مومنی است که با معرفت روزه گرفته است. اگر رمضان به ولی خدا و صاحب اصلی رمضان وصل نشود ابتر و بی نتیجه مانده است.
عقیق:پنجمین نشست آموزشی –  توجیهی ویژه مداحان با موضوع مهدویت، آخر الزمان و وظایف منتظران، با حضور استاد شفیعی سروستانی و جمعی از ستایشگران اهل بیت علیهم السلام صبح امروز در سالن اجتماعات بنیاد دعبل خزاعی برگزار شد.

استاد سروستانی در آغاز با اشاره به نزدیک شدن ماه رمضان گفت: دعای اللهم انا نرغب الیک ... که در ماه رمضان خوانده می شود انعکاس تمنا و درخواست مومنی است که با معرفت روزه گرفته است. اگر رمضان به ولی خدا و صاحب اصلی رمضان وصل نشود ابتر و بی نتیجه مانده است.


وی افزود: عادت کرده ایم فقط از مقصد بگوییم و از نحوه رفتن حرف نزنیم. باید مردم را به جلو نگاه کردن دعوت کنیم. به جلو نگاه کردن و دیدن اولین و مهمترین مسئله یعنی دولت کریمه امام حی و حاضر است. زندگی با دولت کریمه آغاز می شود.

این مهدویت پژوه در ادامه اظهار داشت: کربلا در سال ۶۱ هجری اتفاق افتاده است و بنی امیه تمام تلاش خود را صرف این کرد که واقعه کربلا در دشت نینوا به اتمام برسد اما خواست خدا این نبود و نشد. کربلا از ظرف زمانی و مکانی خارج شد و به تمام زمین های عالم رسید و حتی قرون را درنوردید چون باید به دولت کریمه لثارات الحسین بپیوندد. کربلا را باید تا زمان حال ادامه داد. چرا در گذشته مانده ایم؟چرا فقط کربلا را در گذشته متوقف می کنیم؟ من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه؛ چرا به معرفت امام حی نرسیدیم و مردم را به امام حی وصل نکردیم؟

مدیر مسئول نشریه موعود گفت: جوان اگر معنایی برای زندگی پیدا نکند گیج می شود، مدتی ملاحظه می کنداما به دلیل اینکه خود را در بن بست می بیند یا خودکشی می کند یا تن به ابتذال می دهد. وقتی مردم خود را در بن بست دیدند نتیجه این می شود که در کشور امام زمان آمار سقط جنین نزدیک می شود به کشورهای پیشرفته اروپایی. این نتیجه تیره دیدن آینده است.

شفیعی سروستانی در پایان با انتقاد از سیستم آموزشی و کتب درسی گفت: در کل کتابهای درسی از اول دبستان تا پایان دبیرستان تنها ۸ تا ۱۰ صفحه مطلب مناسب درباره امام زمان وجود دارد. گاهی اطلاعاتمان از امام زمان نسبت به دشمنان کمر بسته اهل بیت هم کمتر است.

منبع:دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین