عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف:
حجت‌الاسلام شرف‌خانی گفت: کنگره ملی هلال ابن علی روز پنجشنبه ۶ خرداد ماه در شهر قم و شهرستان آران و بیدگل برگزار خواهد شد.
عقیق: نشست خبری نخستین کنگره ملی محمد هلال ابن علی (ع) ظهر امروز با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی شرف‌خانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست خبری معرفی آستان مقدس امامزادگان به جامعه را یکی از اهداف اصلی این سازمان عنوان کرد و گفت:  اولین کنگره معرفی و تبیین شخصیت امامزاده محمد هلال ابن علی ششم خرداد ماه در شهرستان قم و همچنین شهرستان آران و بیدگل  به صورت ملی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاء متبرکه امامزادگان به قطب فرهنگی اظهار داشت: کنگره ملی هلال ابن علی (ع) در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: آستان مقدس حضرت محمد هلال ابن علی (ع)‌ به عنوان یکی از قطب‌های اصلی فرهنگی و زیارتی در استان اصفهان محسوب می‌شود.

شرف‌خانی به برگزاری این کنگره ملی در دو بخش علمی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: این کنگره صبح روز پنجشنبه ششم خردادماه با سخنرانی آیت‌الله العظمی سبحانی از مراجع عظام تقلید در شهر قم برگزار شده و مراسم اختتامیه نیز غروب همان روز در شهر آران و بیدگل برگزار خواهد شد.

وی به ارسال 300 مقاله در زمینه‌های مختلف در پی فراخوان این کنگره ملی اشاره کرد و گفت: از جمله محورهای این فراخوان می‌توان به معرفی شخصیت این امامزاده، بررسی علل مهاجرت آن حضرت به سرزمین ایران به عنوان یکی از طلایه‌داران تشیع و همچنین کرامات و فضایل آن حضرت اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در مقاله‌های ارسال شده نقش آستان مقدس هلال ابن علی در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی و سیاسی از جمله تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و نیز جلوه‌های معماری و نقش این آستان در جاذبه‌های گردشگری پرداخته شده‌اند.

شرف‌خانی تبدیل آستان مقدس هلال ابن علی به قطب فرهنگی و قرآنی را یکی از دستاوردهای اصلی این کنگره اعلام کرد و اظهار داشت: این آستان در حال حاضر به عنوان یکی از مراکز قرآنی در سطح کشور فعالیت جدی دارد.

وی با اشاره به ارسال 253 عنوان مقاله از سوی فرهیختگان به این کنگره ملی تصریح کرد: در میان این مقالات 130 عنوان در موضوعات علمی بوده و 140 اثر نیز در بخش فرهنگی ارائه شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین به هیئت علمی و داوران این کنگره ملی اشاره کرد و گفت: هیئت علمی با محوریت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم شکل گرفته که ریاست هیئت علمی و همچنین هیئت داوران برعهده آیت‌الله احمد عابدی است.

به گفته شرف‌خانی 30 عنوان مقاله به عنوان مقالات برگزیده انتخاب شده‌اند که در روز ششم خردادماه در قالب دومجموعه رونمایی خواهند شد.

شرف‌خانی همچنین به بازنشر چند نمونه از کتاب‌ها مربوط به این آستان مقدس اشاره کرد و گفت: کتاب‌هایی با عنوان رساله هلالیه فرزند علی (ع)، ستارگان حریم هلال و ستایشگران هلال در جریان برگزاری کنگره ملی هلال ابن علی بازنشر شده و در معرض استفاده علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به محل برگزاری کنگره اشاره کرد و گفت: این کنگره صبح روز پنجشنبه 6 خردادماه در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی در شهر قم افتتاح خواهد شد و همان روز پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در شهرستان آران و بیدگل در آستان مقدس حضرت هلال ابن علی (ع) مراسم تجلیل از برگزیدگان کنگره انجام خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم دو نرم‌افزار شامل نرم‌افزار چند رسانه‌ای هلال ابن علی (ع) و همچنین نرم‌افزار اندروئید به نام فرزند علی (ع) رونمایی خواهد شد.

شرف‌خانی همچنین به تهیه فراخوان جهت کنگره‌های مربوط به بقاء متبرکه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فراخوان کنگره حضرت سیدجلال‌الدین اشرف در آستانه اشرفیه اعلام شده است که در دو بخش علمی و همچنین عکس و قطعه‌های ادبی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در سال آینده نیز کنگره امامزاده سید بهلول در شهرستان خوی از استان آذربایجان غربی برگرار خواهد شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین