عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵
رئیس مرکز اسلامی انگلیس گفت: امام زمان(عج) در اذهان، پیامبر اسلام(ص) را تداعی خواهد کرد، کسی که از نظر ظاهر، باطن، حتی اسم و کنیه مشابه حضرت رسول اکرم(ص) است.

عقیق:جشن میلاد خجسته و مبارک حضرت ولی عصر(عج) با حضور گسترده منتظران آن حضرت، در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد، در این برنامه حجت‌الاسلام محمدعلی شمالی رئیس مرکز اسلامی انگلیس گفت: برخی خیال می‌کنند کار امام زمان(عج) صرفاً از نوع قهری، جنگ و نبرد است.

وی افزود: با توجه به روایات می‌شود نتیجه گرفت که امام مهدی(عج) مانند همه امامان دیگر بیش از هر چیز مظهر رحمت و مهربانی است که در زیارات و ادعیه می‌خوانیم، ائمه در محبت به خدا به حد کمال رسیده‌اند و آنجایی که سخن از محبت به مردم به میان آمده، آن‌ها را معدن رحمت نامیده‌اند؛ یعنی نه فقط خود به مردم رحمت دارند که مردم از معدن رحمت آن‌ها برای مهربانی با یکدیگر بهره می‌برند.

حجت‌الاسلام شمالی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) ابراز داشت: امام کسی است که انیس و رفیق شیعیان است و آن‌ها با او احساس نزدیکی و صمیمیت می‌کند، ابهت امام مانع از نزدیکی او و صمیمیت او نیست.

وی ادامه داد: امام مثل یک پدر مهربان است، پدری که در حق فرزند او از خود او مهربان‌تر است، در حدیث دیگری گفته شده است محبت ائمه به شیعیان از حبّ آن‌ها به خودشان بیشتر است.

رئیس مرکز اسلامی انگلیس بیان داشت: امام زمان(عج) هم مانند همه ائمه، امام رحمت و مهربانی است، با این وجود در سخنان پیامبر اسلام(ص) منجی آخرالزمان کسی است که از نظر صورت و سیرت شبیه به پیامبر است، امام زمان(عج) در اذهان، پیامبر اسلام(ص) را تداعی خواهد کرد، کسی که از نظر ظاهر، باطن، حتی اسم و کنیه مشابه حضرت رسول اکرم(ص) است.

وی افزود: بنابراین نباید توقع داشت که امام زمان با روشی متفاوت از پیامبر اسلام(ص) رفتار کند، امام صادق(ع) از صبر و حلم امام زمان(عج) سخن گفته و اینکه آن حضرت(عج) حتی قاتل نماینده خود را عفو می‌کند.

حجت‌الاسلام شمالی اظهار داشت: در روایات دیگر آمده است که مردم مانند زنبورهایی که دور ملکه خود جمع شده باشند، به دور آن حضرت جمع خواهند شد و روشن است که این جمع شدن به خاطر علاقه و محبت است و نه با زور و خشونت.

بر اساس این گزارش، در پایان برنامه از حاضران با کیک 9 متری تهیه شده به میمنت میلاد امام زمان(عج) از سوی یکی از خیرین ساکن شهر لندن، پذیرایی شد و پس از برنامه جشن، حاضران نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت‌الاسلام شمالی برپا کردند.

در ادامه تصاویری از جشن میلاد امام زمان(عج) در در مرکز اسلامی انگلیس می‌آید:

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین