عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۰۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
جشن میلاد سرداران کربلا در هیئت رزمندگان اسلام
شخصی آمد خدمت حضرت سیدالشهدا(ع) می خواست درخواست کند که نیازمند هستم حضرت فرمودند: آبروریزی نکن و زبان باز نکن، بنویس نیازت چیست . آن شخص نوشت که من 500 دینا نیاز دارم و حضرت هزار دینار به او دادند و گفتند با بقیه اش کاسبی کن و نیازمند این و آن نباش.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد سرداران کربلا با سخنرانی حجت الاسلام شیخ کاظم صدیقی ، مداحی حاج مهدی سلحشور و حاج محمد کمیل به همت هیئت رزمندگان اسلام در فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام صدیقی را بخوانید:

در این شب های بسیار نورانی چند نکته قابل توجه است که جزء آموزه های این سه بزرگوار یعنی حضرت اباعبدالله(ع) ، حضرت قمر بنی هاشم(ع) و حضرت امام سجاد(ع) است. یکی ارتباط با خدا است. انسان به خدا احتیاج دارد. انسان همه چیزش از او است. در حدیث آمده است که، روز قیامت روز سختی است. روز حساب است، روز بی پناهی است، در روز قیامت هیچ کس به داد انسان نمی رسد انسان است و عمل او. در آن روز همه از روی اضطرار و بیچارگی گریه می کنند مگر سه گروه. سه چشم است که فقط گریه نمی کند و آنها در امان هستند. 1. آنهایی که در دل شب بستر را رها می کنند و دست نیاز به درگاه بی نیاز بلند می کنند که خدایا ما را ببخش. اگر اشک چشمی بود که خب چه بهتر اگر نبود زاری کنند به درگاه خداوند. سحرها مخصوصا در این ایام شعبان و رمضان. بچه های حضرت یعقوب(ع) که این همه ظلم کرده بودند به حضرت یوسف(ع) و حضرت یعقوب(ع) بعد از 40 سال این دو پیامبر اینها را بخشیدند و اینها هم آمدند کنار پدرشان و گفتند که پدر برای ما توبه کنید. حضرت حق در قرآن کریم نقل می کند از زبان حضرت یعقوب(ع) که ایشان همان لحظه استغفار نکرد. روایت است که حضرت یعقوب منتظر بود که سحر بیاید.

در این جهت هم امام حسین(ع) اسوه است و نمره اول در مناجات شب ها و بیداری است. ایشان فراوان اشک می ریخت در دل شب. به حضرت گفتند: آقا شما که در امانید چرا انقدر اشک می ریزید؟ حضرت فرمودند: کسانی در امان هستند که در این دنیا اشک بریزند. در روایت است که 4 برنامه را در زندگی تان قرار دهید. اول مناجات با خدا است. محاسبه کنید با خودتان، صبح که بلند می شوید ببینید شب را از دست داده اید یا از شب استفاده کرده اید، خدانکند که گاهی نماز صبح را از دست بدهیم. این خلوت کردن برای محاسبه بسیار مهم است.

بخش دوم: همان اقتصاد مقاومتی است. ما این همه شهید نداده ایم که دوباره زیر بار آمریکا برویم. ما الان در جنگ هستیم، این جنگ اقتصادی است و بر همه واجب است. مسئولین باید این تولید را راه بیاندازند، اما مردم منتظر مسئولین نباشند همین مردم بودند که انقلاب را راه انداختند، این دستور دین ما هم است، دین ما می گوید دنبال تامین معاش باشید.

بخش سوم: در زندگی دنبال یک استاد خوب بگردید و از استادان خوب یاد بگیرید. نگویید اینکه الان استاد خوب نیست. بله سمت انسان های منافق نروید ، ولی بی خیال هم نباشید و به فکر باشید. خدا می فرماید: من اولیائم را پنهان کردم و اگر اهل باشید یکی را می فرستیم که وضع شما را اصلاح کند. امام(ع) در بخش سوم فرمودند: انس و آشنایی با برادران دین که طبیب دین هستند و آسیب های شما را به شما بگویند و می توانند به شما نسخه بدهند.

بخش چهارم: تفریح است. ورزش،شنا،کوه رفتن،بیابان رفتن، پیامبران ما مناجات هایشان در کوه ها بودند. این خودش برای ما درس است .  حضرت موسی(ع) می رفتند کوه طور. یا حضرت رسول(ص) در کوه حرا می رفتند و به مناجات می پرداختند. بروید کوه، زن و بچه تان را ببرید. مخصوصا جاهایی که  آلوده به گناه نشده است بروید. بعد فرمود: این ساعاتی که برای تفریح می روید و گناه ندارد این بسیار زیبا است. این را باید در دستور زندگیتان داشته باشید. مخصوصا سفر بروید. این بسیار خوب است.

نکته ای که در هر سه بزرگوار مشهود است مساله به فکر مردم بودن است، گره مردم را باز کردن و آبرو داری کردن است. شخصی آمد خدمت حضرت سیدالشهدا(ع) می خواست درخواست کند که نیازمند هستم حضرت فرمودند: آبروریزی نکن و زبان باز نکن، بنویس نیازت چیست . آن شخص نوشت که من 500 دینا نیاز دارم و حضرت هزار دینار به او دادند و گفتند با بقیه اش کاسبی کن و نیازمند این و آن نباش. این بزرگواران محتاج ها را رونق اقتصادی می دادند و خودکفا می کردند. آبروی زن و بچه شان را حفظ می کردند مثل ما نبودند. حضرت بعد دستوری دادند: فرمودند: اگر می خواهی به کسی مراجعه کنی پیش هر کس و ناکس زبان و دست باز نکن. فرمودند: به سه گروه مجاز هستی دهن باز کنی.

1- دین دار باشد. دین دار این نیست که فقط تسبیح گرفته است دستش، دیندار کسی که حلال می خورد و به کسی اذیتش نمی رسد. اگر دید انسانی به هر طریق زبان و دست و... به کسی آزارش نمی رسد بدانید این شخص مسلمان است. پیغمبر(ص) فرمودند: کسی صبح کند و درد دردمندان را لمس نکند و به فکر مردم نباشد این مسلمان نیست.

2- دوم کسی که شخصیت دارد، اصالت دارد، خانواده دارد. این بخاطر همین شخصیت خودش نمی تواند مراجعه کننده را ناامید کند.

3- فرد سخاوت مند. کسی که ژنش درست است و سخاوت را به ارث برده است. حاتم طایی مسلمان نبود ولی خداوند او را در جهنم نمی سوزاند چون با سخاوت بود. به خاطر همین سخاوت خداوند به او اولاد خوبی داده است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین