عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم :
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم برنامه ها و جشنواره علمی فرهنگی اعتکاف در قم را تشریح کرد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین علیرضا تکیه ای، امروز در نشست خبری با تشریح برنامه های ستاداعتکاف قم و با بیان اینکه هر موضوعی برای تاثیرگذاری نیازمند به بستر سازی است و یکی از این مسائل اعتکاف است گفت: اعتکاف جزء آن دسته مباحثی است که قرآن و اهل بیت(ع) تاکید فراوانی بر آن دارند.

 رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم با بیان اینکه اعتکاف برکات زیادی دارد و از جمله آن بیمه کردن عمر و از بین برنده گناه  و ثواب عظیمی برای آن در نظر گرفته شده، عنوان کرد: اعتکاف با همه خوبی هایی که دارد حقیقتا توفیق خاص برای انجام عبادت و گرفتن سه روز روزه و سکنا در مسجد با اعمال خاص می خواهد.

وی با بیان اینکه اعتکاف از قم شروع شده و برگزار کننده آن مراجع تقلید و در ادامه طلاب و بازاریان بودند، اظهار داشت: بعد از انقلاب،  اعتکاف رشد قابل توجه ای در میان جوانان و بعضا آحاد ملت پیدا کرد و  امروز گسترش پیدا کرده است.

رئیس جشنواره های علمی فرهنگی اعتکاف کشور با اشاره به اینکه با همکاری همه نهادها و سازمانها می توان مکانهای زیادی را در اختیار برگزار کننده گان اعتکاف گذاشت و جوانان بیشتری را به دانشگاه مکتب ساز و انساز ساز کشاند، گفت: این فرصتی است که همیشه ایجاد نمی شود و باید از این فرصت  نهایت بهره را برد.

وی ابراز داشت: اعتکاف هر ساله در کشور در  4 هزار مسجد و در قم  در  20 مسجد و با حضور14 هزار نفر برگزار شده است.ثبت نام به دو صورت حضوری و غیر حضوری  http://qometekaf.comادامه خواهد داشت و کسانی که می خواهند حضوری ثبت نام کنند می توانند به مسجد امام حسن عسکری(ع) مراجع نمایند.

 رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم اظهار داشت: اعتکاف ویژه برای دانش آموزان در مسجد طفلان مسلم، ویژه  دانشجویان دختر در مسجد دانشگاه قم و دانشجویان برادر در مسجد جمکران،  ویژه طلاب غیر ایرانی در یکی از شبستان های مسجد امام حسن عسکری(ع) و ویژه جانبازبازان در  مسجد الغدیر  برگزار خواهد شد.

وی افزود: کارت شرکت در مراسم اعتکاف برادران از 25 تا 26  و خواهران در 23 تا 24 ساعت 15 در مسجد امام حسن عسکری(ع)  توزیع خواهد شد.

 حجت الاسلام و المسلمین تکیه ای بیان داشت: اعتکاف پردیسان به مسئولیت امام جمعه در خود پردیسان و به صورت مستقل برگزار می شود.

رئیس جشنواره های علمی فرهنگی اعتکاف کشور: همایش معتکفین در 31 فروردین با حضور همه معتکفین با هدف بیان احکام اعتکاف و فضا سازی  اعتکاف در مصلی قدس در قم برگزار می شود که از برنامه ای ویژه مراسم اعتکاف امسال خواهد بود.

وی در ادامه به مسئله جشنواره علمی اعتکاف اشاره کرد و گفت: در این مدت جشنواره ادبی با 3 هزار شرکت کننده، هنری در تهران و علمی بین المللی در قم برگزار شد و در این جشنواره به 4 زبان مقالاتی از سوی دبیر خانه دریافت شد.

رئیس جشنواره های علمی فرهنگی ابراز داشت: امسال در این جشنواره علمی  از چندین کتاب مانند موصوعه فقهی آیات اعتکاف، حدیثی، نهاد سازی، آسیب شناسی اعتکاف، جمع آوری نسخ اعتکاف و موضوع شناسی رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین تکیه ای بیان داشت: دوره های خادمین اعتکاف، طراحی و تولید جامعه اعتکاف، فضا سازی برای اعتکاف در بستر مجازی هم از جمله برنامه هایی خواهد بود که برگزار می شود.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم  ابراز داشت: 30 فروردین ماه زمان برگزاری  چهارمین جشنواره بین المللی اعتکاف، در شهر ری  و در حرم عبدالعظیم حسنی با سخنرانی آیت الله ری شهری برگزار خواهد شد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین