عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
عزادارای ایام فاطمیه در هیئت یا زهرا (س)
برادرها همه شما می دانید که شان صدیقه کبری بالاتر از این است که برای یک باغ بیاید اینچنین دفاع کند، اهل بیت وابستگی به این دنیا ندارند. حضرت زهرا(س) برای این باغ نبود، ایشان مشت دشمن را باز و او را رسوا کردند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزادارای دهه دوم فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام موسوی مطلق و مداحی کربلایی حسن حسینخانی و دیگر ذاکرین اهل بیت (ع) در هیئت یا زهرا (س( برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام موسوی مطلق را بخوانید:

در باب فضایل و مناقب اهل بیت عصمت و طهار(ع) اهل سنت هم در کنار شیعیان آثار بسیاری را نوشته اند. در مقدمه کتاب یکی از علمای اهل سنت است که می گوید شنیدم فلان عالم اهل سنت در جلسه درسش گفته است که این آیه و يطعمون الطعام على حبه مسكينا و يتيما و اسيرا در حق علی و بچه هایش نازل نشده است. می گوید منتظر شدم کسی جواب بدهد ولی کسی جواب نداد تا اینکه دیدم یکی از شاگردانش به دیگری می گوید دیگر سر جلسه درس ایشان نرویم که این آدم بی انصافی هست. ابن ابی الحدید معتزلی 20 جلد شرح نوشته است بر نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) آن وقت ما حتی یک بار هم نهج البلاغه را نخوانده ایم. این از کوتاهی ما شیعیان هست. این ها حتی آثار مستقل هم نوشته اند برای اهل بیت(ع). یکی شان جلال الدین محمد سیوطی است که از علمای ادیب اهل سنت است. یک کتاب مستقل برای حضرت زهرا(س) نوشته است. . دوستان بیایید همت به خرج بدهیم، اینکه این شب ها اولویت اول ما شده است مجالس حضرت زهرا(س) خیلی خوب است، اما بیایید یک همتی داشته باشیم و یک عهدی ببندیم که در ایامی که درباره اهل بیت(ع) است یک کتاب و مطالعه ای درباره آن ایام داشته باشیم. مطالعه خیلی برکت دارد و معرفت ما را افزایش می دهد.

در همین کتاب حاکم نیشابوری است که پیغمبر بعد از این آیه دو چیز را به صدیقه کبری بخشیدند. یکی از آنها فدک است، فدک تقریبا در صد کیلومتری مدینه بوده است و یک باغ بسیار بزرگ و سرشار از محصولات بوده است در کنار خیبر. بعد از فتح خیبر در اختیار پیغمبر قرار گرفت. فقط هم پیامبر و امیرالمومنین و حضرت زهرا(س) حق داشتند به آنجا بروند. شیعه و سنی هر دو نقل کردند که فدک را خدا به پیغمبر داده است و پیغمبر هم فدک را به حضرت زهرا(س) بخشیده است.

برادرها همه شما می دانید که شان صدیقه کبری بالاتر از این است که برای یک باغ بیاید اینچنین دفاع کند، اهل بیت وابستگی به این دنیا ندارند. حضرت زهرا(س) برای این باغ نبود، ایشان مشت دشمن را باز  و او  را رسوا کردند.

حالا چرا فدک را غصب کردند؟ من دو تا دلیل دارم، ما نه دعوا داریم با اهل سنت نه توهین می کنیم، فقط سوال داریم از آنها، سوال من این است: فدک غصب شد اولا یک جمله ای است، یا بگویند این جمله دروغ است و مسئولیتش را قبول کنند، این جمله چه بود، اینها آمدند بعد از رحلت پیامبر یک جمله ای را رویش کار کردند و تمام مبانی اینها روی همین حرف استوار شده است، یا درست هست یا نیست،حالت سومی نیست، آمدند فریاد زدند کتاب خدا برای ما کافی است، خب حالا شما که این حرف را زده اید، ما بیاییم ببینیم قرآن چه می گوید: قرآن که این را رد می کند، قرآن می گوید: يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا که 89 بار آمده است و مقصودش هم شیعیان است، خوارزمی می گوید مقصود از این جمله در قرآن امیرالمومنین است. لذا در روایت هم است که هرگاه این آیه خوانده شد به امیرالمونین لبیک بگویید.

خداوند خودش می گوید که مرجع فقط کتاب خدا نیست، که مرجع کتاب خدا و رسول خدا و اهل بیت هستند.

پس  چرا گفتند کتاب خدا برای ما کافی است؟ پیغمبر عالم در بستر بیماری بود، گفت قلم و کاغذ بیاورید چیزی بنویسم که یکی گفت پیغمبر را رها کنید که دارد هزیان می گوید. استغفرالله ! نمی دانیم اینها این را چگونه توجیه می کنند. بعد آنجا بود که گفتند کتاب ما را کفایت می کنند. پیغمبر از روی هوا و هوس سخن نمی گوید  ، بر پیغمبر وحی شده است. بعد فدک را غصب کردند و حدیث جعلی آوردند. گفتند که حدیث است که ما انبیا ارثی نمی بریم. این مخالف قرآن است که ارث بردن پیامبران از همدیگر را قرآن ذکر کرده است. بعد آمدند و فدک را غصب کردند که این ملک برای مسلمانان است. دفاع حضرت زهرا(س) از فدک یعنی دفاع از اسلام و باز کردن چهره واقعی دشمنان اسلام.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین