عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
خطیب حرم مطهر:
خطیب حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: اگر انسانی گناهی مرتکب شد، نباید بر آن اصرار داشته باشد و هیچ گناهی را کوچک نشمارد؛ انسان گنهکار هر چه سریع تر باید توبه نماید تا مورد غضب الهی قرار نگیرد.
عقیق:حجت الاسلام یزدانی در شبستان امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاورین حرم بانوی کرامت گفت: خیلی از انسان ها به دلیل مرگ طبیعی از دنیا نمی روند، خیلی از انسان ها هم به دلیل طبیعی زنده نیستند.
وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) دراین باره گفت: بر اساس فرموده این پیامبر الهی، خیلی از انسان ها به دلیل گناهانی که انجام می دهند، خدا عمرشان را کم می کند؛ در طرف مقابل، خیلی از بندگان خدا قرار بود عمرشان کم باشد، ولی به دلیل اعمال نیک و کارهای خداپسندانه، عمرشان طولانی می شود.
این سخنران با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام گفت: امیرالمؤمنین (ع)بیان می دارند،  هر گناهی دارای آثار عام و خاص است، گناهانی که انسان ها انجام می دهند، دارای آثار منفی عمومی ای است، ولی هر گناه علاوه بر این اثر، دارای آثار خاصی است.
وی سلب توفیق، عذاب الهی، بی برکتی، خشم خدا،  سلب معنویت و...، را از آثار مشترک گناهان  عنوان کرد و گفت: برخی گناهان در کنار اینها، آثار منفی خاص خود را دارند که در فرازهای دعای کمیل، برخی از گناهان موجب رسوایی، برآورده نشدن دعاها، نعمت ها را تغییر می دهد نمونه هایی نام برده است.
حجت الاسلام یزدانی گفت: بر اساس سخنان امام سجاد علیه السلام بی احترامی به والدین، بی احترامی به استاد موجب کم شدن عمر؛ تمسخر دیگران، ذکر عیوب مردم و قمار  موجب رسوایی انسان می شود.
وی وظیفه انسانی که مرتکب گناه شد را توبه و جبران آن عنوان و خاطرنشان کرد: اگر انسانی گناهی مرتکب شد، نباید بر آن اصرار داشته باشد و هیچ گناهی را کوچک نشمارد؛ انسان گنهکار هر چه سریع تر باید توبه نماید تا مورد غضب الهی قرار نگیرد.
این سخنران ادامه داد: کسی که می خواهد خداوند حال معنوی خوبی به او بدهد و چشم دلش باز شود، باید چشم خود را کنترل نماید؛ کسی که گناه را عذاب الهی و دوری از معنویت ببیند، خیلی ساده تر می تواند خود را از گناهان در امان بدارد.
وی در ادامه با اشاره به خواسته های انسان ها از خدا و اولیای الهی افزود: انسان ها همواره از خدا و اولیای الهی خواسته ای دارند، ولی کمتر به خواسته های آنها از خود دارند. کسب رضایت خدا و معصومین علیهم السلام، خواسته ای است که باید به آن توجه نمود.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین