عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
رافع العامری:
گروه بین‌الملل: مدیر مرکز ملی علوم قرآن وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق گفت: در حاشیه مسابقات قرآنی ایران، طی برنامه‌ بازدید از اماکن دیدنی تهران با مرحوم شیخ محمد احمد عامر بودیم، شوخ‌طبعی و رفتار متواضعانه ایشان هرگز از یاد نمی‌رود.
عقیق:استاد «رافع العامری»، قاری برجسته عراقی، مدیر مرکز ملی علوم قرآن وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق و داور بین‌المللی مسابقات قرآن، در گفت‌وگویی با بیان این مطلب گفت: در ابتدا درگذشت شیخ محمد احمد عامر، قاری بزرگ مصری و پرچم‌دار قرائت را به جهان اسلام به‌ویژه جامعه قرآنی تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال مي‌خواهم که وی را با قرآن محشور گرداند و برای خانواده و بازماندگان این قاری نامدار جهان اسلام نیز صبر جزیل مسئلت می‌كنم.

وی افزود: شیخ احمد عامر دارای لحنی دلنشین و صدایی با طنین خوش بود و علی‌رغم سن بالا، صدایی بسیار جذاب داشت. شیخ عامر قاری بسیار مبتکری بود و مکتب و سبکی خاص در قرائت داشت و صدای این قاری بزرگ تقریبا شبیه صدای شیخ محمود خلیل حصری(قاری مشهور و برجسته مصری) بود.

العامری بیان کرد: در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در سال 2004 میلادی، شیخ احمد عامر یکی از اعضای کمیته داوران بود و من در این رقابت‌ها به عنوان شرکت‌کننده بودم و شرکت در چنین مسابقه‌ای با داوری ایشان برایم افتخار بسیار بزرگی بود.

وی افزود: رفتار و تعامل مرحوم شیخ عامر با شرکت‌کنندگان در مسابقات بسیار خوب بود، ایشان بسیار متواضع بودند و به دور از تکبر با دیگران رفتار می‌کردند.

این قاری برجسته عراقی تصریح کرد: جهان اسلام با درگذشت شیخ احمد محمد عامر، شخصیت قرآنی نمونه و الگویی والا برای جامعه قرآنی را از دست داد.

تعالیم والای قرآن در رفتار وی مجسم بود

وی افزود: مرحوم شیخ عامر در طول مسابقات بین‌المللی قرآن ایران که من در آن حضور داشتم، در بیشتر مواقع لبخند بر لب داشت و در حاشیه مسابقات، طی برنامه‌ای که برای بازدید از اماکن دیدنی تهران برای ما تدارک دیده شده بود با شیخ عامر بودیم، شوخ‌طبعی،رفتار خوب و رفتار متواضعانه ایشان هرگز از یاد و خاطره ما نخواهد رفت.

مدیر مرکز ملی علوم قرآن وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق گفت: شیخ عامر با وجود این که جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی در جهان اسلام داشت و از قاریان نامدار و پرآوازه بود، اما با جوانان بسیار متواضعانه رفتار می‌کرد و در واقع تعالیم والای قرآن در شخصیت و رفتار ایشان متجلی شده بود.

العامری تأکید کرد: شیخ احمد عامر یک قاری بسیار برجسته و ممتاز بود که در محافل قرآنی، نشست‌ها و کنفرانس‌های کشورهای مختلف حضور پیدا کرد و این کشورها نیز ارزش و اهمیت زیادی برای حضور ایشان قائل بودند، شیخ عامر شخصیتی جهانی بود که بسیاری در جهان اسلام وی را می‌شناختند.

العامری در پایان با بیان این که مرحوم شیخ احمد محمد عامر، حلقه اتصال میان قاریان عصر طلایی و قاریان دوران معاصر مصر بود، تصریح کرد: خداوند توفیق خدمت به قرآن را در طول زندگی به ایشان عطا کرد.

شیخ احمد محمد عامر، یکی از مشهورترین قاریان رادیو و تلویزیون مصر بود که روز گذشته، اول اسفندماه در سن 89 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این استاد برجسته مصری یکی از یکی از قاریان کم‌نظیری بود که از مکتب قرآنی «شیخ محمد رفعت» تقلید می‌کرد و مرحوم عامر به خاطر قدرت و توانمندی بالایی که در کنترل مقامات قرآنی و صدای زیبا و دلنشینی که داشت در میان قاریان رادیو قرآن مصر ملقب به «قیصر القراء» بود.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین