عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
شیخ احمد عامر قاری نامدار مصری روز گذشته در سن ۸۹ سالگی درگذشت، وی سال ۹۲ با حضور در کشورمان تلاوتی ماندگار نزد رهبر معظم انقلاب ارائه کرد.
عقیق:شیخ احمد عامر قاری نامدار مصری شب روز گذشته در سن 89 سالگی درگذشت.

این قاری فقید سال 1392 برای قضاوت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به کشورمان سفر کرد و ضمن داوری رقابت‌ها در چندین همایش و نشست تخصصی با موضوعات قرآنی حضور یافت.

شیخ احمد عامر پس از پایان مسابقات برای تلاوت در محضر رهبر معظم انقلاب درخواست داد اما به دلیل کهولت سن و مشکلات قلبی پزشکان شیخ را از این کار منع کردند. اما شیخ به حرف پزشکان اعتنا نکرد و گفت: «حاضرم بمیرم اما نزد سیدالقائد بخوانم.»

تلاوت شیخ احمد عامر نزد مقام معظم رهبری چنان شور و هیجانی در حسینیه امام خمینی(ره) برپا کرد که بسیاری از حاضران گریستند و بسیاری هم مات و مبهوت تلاوت زیبا و نفس قوی شیخ آن هم در سن 86 سالگی شدند.

 اوج واکنش‌ها به تلاوت شیخ احمد عامر پس از پایان تلاوت و هنگامی بود که شیخ قصد داشت برای عرض ادب خدمت رهبر معظم انقلاب مشرف شود، اما در این هنگام مقام معظم رهبری به احترام شیخ احمد عامر و برای تشکر بابت این تلاوت به یاد ماندنی از جای خود برخواستند و به استقبال شیخ رفتند و وی را در آغوش گرفتند.

این اتفاقی است که شاید تاکنون سابقه نداشته و قیام رهبر معظم انقلاب به احترام شیخ عامر نشانه تواضع و ادب معظم‌له در محضر قرآن و ارج نهادن به مقام خادمان کتاب آسمانی است.

شیخ احمد عامر سال 1927 میلادی در عساکر صالحیه مرکز فاقوس شرقی مصر متولد و در کودکی قرآن را حفظ کرد. شیخ عامر پس از حفظ به یاد‌گیری فنون تلاوت پرداخت و به یکی از قاریان خوشخوان مصر تبدیل شد تا جایی که سال 1963 با قبولی در آزمون در رادیو به تلاوت پرداخت.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین