عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
رئیس شورای سیاستگذاری همایش تحجر و اسلام آمریکایی عنوان کرد:
رئیس شورای سیاستگذاری سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی گفت: امام(ره) در منشور روحانیت از تحجر و اسلام آمریکایی به عنوان دشمنان اسلام حقیقی نام می‌برند، بنابراین باید نهضت منشور روحانیت در سراسر کشور راه‌اندازی شود.

عقیق: نشست خبری سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی در ساختمان بسیج اساتید با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا امین‌نیا رئیس شورای سیاستگذاری همایش،‌ نادر طالب‌زاده دبیر همایش، امیریوسف محبی مدیر اجرایی همایش و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست امین‌نیا با بیان اینکه شعار امسال این همایش «همه با هم در برابر تفرقه‌افکنی‌های مذهبی» است،‌گفت: سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی با هدف تبیین منشور روحانیت و بررسی ابعاد و مصادیق مختلف این منشور، شناخت بیشتر مؤلفه‌های اسلام آمریکایی و به خصوص موضوع جریان‌های تفرقه‌افکن مذهبی و البته مولفه مهم نفوذ در بدنه مذهبی روزهای 12 و 13 اسفند ماه جاری در جوار بارگاه منور امام علی‌بن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با حضور و هم‌اندیشی علما، اندیشمندان و صاحب‌نظران برپا می‌شود که پیش از آیات محسن اراکی رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و اکبری آهنگری در همایش‌های گذشته به ایراد سخنرانی پرداختند.

رئیس شورای سیاستگذاری سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی با انتقاد از اینکه منشور روحانیت امام خمینی(ره) از سوی حوزه‌های علمیه و روحانیون مهجور و سانسور شده است،‌گفت: پیام امام خمینی(ره) به روحانیت در سوم اسفند سال 1367 تنها سه ماه قبل از رحلت ایشان صادر شد که مهم‌‌ترین پیام خطاب به طلاب،‌ روحانیون و حوزه‌های علمیه است که 27 سال از زمان صدور آن می‌گذرد که متأسفانه حوزه علمیه در قبال این پیام موضع مورد توقع اتخاذ نکرد و حتی یک بی‌توجهی خیلی عجیب نسبت به این پیام داشت.

وی ادامه داد: امام(ره) در این پیام از تحجر و اسلام آمریکایی به عنوان دو گروه از دشمنان اسلام ناب نام می‌برند، بنابراین باید نهضت منشور روحانیت با محوریت جوانان حوزه‌های علمیه در سراسر کشور راه‌اندازی شود، این همایش توسط مؤسسه راهبردی حق‌پژوهی با همکاری افق نو، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء برگزار می‌شود.

امین‌نیا در پایان سخنان خود با اشاره به به برنامه‌های جنبی این همایش ،‌از تقدیر و تجلیل از آیت‌‌الله میرزا جوادآقا تهرانی به عنوان فقیه مبارز خبر داد.

*لزوم اتخاذ راهکار واحد در مقابل جریان‌های تفرقه افکن مذهبی

در ادامه امیریوسف محبی مدیر اجرایی سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی با اشاره به اینکه رویکرد این همایش اتخاذ راهکار واحد و متحد در مقابل جریان‌های تفرقه افکن مذهبی است،‌ بیان داشت: 120 نفر از افراد صاحبنظر در کشور نظرات خود را به این همایش داده‌اند و ما از آن نظرات استفاده می‌کنیم، موضوعاتی که بیشتر قصد داریم به آن بپردازیم شامل جریان تحجرگرایی و لیبرالیسم است، چرا که طیف لیبرال جریان انقلابی را جریان متحجر می‌نامند و نیز جریان متحجر جریان لیبرال را انقلابی می‌داند.

وی افزود: در این همایش تجلیل از علمای انقلابی که از آن‌ها اثری نیست، اما کار خود را به خوبی انجام می‌دهند در دستور کار قرار گرفته استف عده‌ای از این علما هنوز در مناطق محروم به دنبال کارهای جهادی هستند، خلاصه مستند سه قسمتی از زندگی آیت‌الله میرزا جوادآقا تهرانی در این همایش اجرا می‌شود، در این همایش میزگردی با حضور افراد مختلف که شیعه را تبلیغ می‌کنند از کشورهایی نظیر پاکستان، کشمیر، هند، عراق، لبنان، سوریه، فرانسه، انگلیس و آمریکا برپا خواهد شد.

محبی گفت:‌ موضوعاتی نظیر تحجرگرایی و لیبرالیسم، سکولاریسم، تفرقه‌افکنان شیعه و تفرقه‌افکنان سنی، اسلام آمریکایی و لیبرالیسم درون دینی، تاریخچه نفوذ و نمونه‌های آن در تاریخ جهان و اسلام، نقش وحدت و اخوت مسلمین در شکل‌گیری امت واحده اسلامی و همه با هم در برابر تفرقه افکنی‌های مذهبی در این همایش مطرح می‌شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین