عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
رییس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بیان این مطلب که برای جلوگیری از هرج و مرج باید جبهه ولایت تقویت شود، گفت: هیئات مذهبی باید زمان و مکان را بشناسند و به دیگران بشناسانند. ما هیئت خنثی نباید داشته باشیم. در این انتخابات هم باید زیر پرچم ولایت باشیم. یک حرف بیشتر از جبهه ولایت بیرون نمی آید.
عقیق:رییس سازمان تبلیغات اسلامی در چهارمین نشست فصلی شورای هیئات مذهبی گفت: هیئات مذهبی پرچمدار جبهه ولایت هستند.

دکتر سید مهدی خاموشی افزود: اگر یک خانه را در نظر بگیرید هر کس در آن وظیفه ای بر عهده دارد. ارتقای اخلاق، علم، فرهنگ، رشد، پیشرفت امنیت و سرمایه خانواده بستگی به ایفای درست این نقشها و وظایف دارد. مخصوصا امور و شئون مختلف یک خانواده اعم از تربیت و رشد و بالندگی و حتی انحطاط فرزندان بسته به رفتار پدر. جامعه اسلامی هم همین طور است. پیامبر فرمودند: انا و علی ابوا هذه الامة یعنی من و علی پدر این امت هستیم.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی جامعه نشان می دهد که دشمن یک هدف کلیدی دارد و آن هدف زدن اسلام ناب و اسلامی است که علما برای ما ترسیم کرده اند.

خاموشی با تاکید بر این که دشمن از تمام جهات جامعه اسلامی را مورد هدف قرار داده، گفت: بعضی فکر می‌کنند دشمن با انقلاب اسلامی اختلاف تئوریک یا عقیدتی و مناسکی دارد. باید از خودمان بپرسیم چرا دشمن در قبال یک جامعه اسلامی به حذف فیزیکال روی آورده است. چرا می خواهد پرچم این جامعه را عوض کند؟ چرا عرصه جهانی را نوعی مدیریت می‌کند که این جامعه را حذف کند؟

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی همچنین تاکید کرد: ادعای انقلاب اسلامی این است که می خواهد اسلام را در جامعه حاکم کند. دشمن هم در مقابل به دنبال اسلامی است که قابل تضعیف باشد و می‌گوید به داد اسلامی برسید که به قرائت ماست. اگر به داد ما نرسید اسلام ناب همه جا را می گیرد.

خاموشی در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل تلاش ناکام عربستان برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران در منطقه پرداخت و یادآور شد: جنگ ما با دشمن از جنگ فیزیکال خارج و به جنگ طرفداران تبدیل شده است. این خطی که حضرت آقا به‌عنوان خط مقاومت تعیین کرده اند، بسیار مهم است. شما هیئات مذهبی پرچم دار جبهه ولایت هستید. مخالفین این جبهه اعم از مخالفین سیاسی، نظری و اقتصادی همه تلاش خود را دارند می‌کنند که این جبهه پیشرفت نکند.

وی با بیان اینکه کشور ما دارای حزب به معنای خاص نیست، افزود: ما یک امام داریم و یک امت؛ یعنی رهبری و مردم. خالصانه ترین جبهه ای که دست ولایتمداری با ولایت داده است، همین هیئات مذهبی هستند.

خاموشی اضافه کرد: دشمن به هیئات مذهبی نظر دارد و می خواهد آن را مورد هدف قرار بدهد. آنها برای رسیدن به هدف خود دو کار مهم را انجام می دهند یکی تضعیف چهره امام در نگاه امت و دیگری شقه شقه کردن امت در مقابل امام.

وی در ادامه سخنانش جبهه ولایت را از لحاظ مشروعیت جبهه ای بسیار قوی توصیف کرد و گفت: برای جلوگیری از هرج و مرج باید جبهه ولایت تقویت شود. هیئات مذهبی باید زمان و مکان را بشناسند و به دیگران بشناسانند. قبلا هم گفتم ما هیئت خنثی نباید داشته باشیم. در این انتخابات هم باید زیر پرچم ولایت باشیم. یک حرف بیشتر از جبهه ولایت بیرون نمی آید.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اگر امروز قریب صد هزار هیئت مذهبی در این کشور فعال هستند یعین اینکه یک جبهه مدنی و دینی شکل گرفته است. این پیوند ولی و امت را تا آنجا که می توانید محکم کنید.

چهارمین نشست فصلی شورای هیئات مذهبی صبح دیروز در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان آغاز به کار کرد.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین