عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
اسقف اعظم کیم هی جونگ:
اسقف اعظم کیم هی ـ جونگ، گفت‌وگو با مسلمانان را مایه برکت دانست و گفت: امیدواریم آموزه‌های اسلامی بتواند شرایط ایجاد صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را میان جوامع مهیا کند.

عقیق:به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اسقف اعظم کیم هی ـ جونگ، رییس کمیته ارتباط جهان مسیحی و گفت‌وگوی ادیان کنفرانس اسقفان کاتولیک کره جنوبی، صبح دیروز، ششم بهمن‌ با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس این سازمان دیدار گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، ابراهیمی‌ترکمان، با اذعان اینکه جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از پشتوانه‌های عظیم فرهنگی، تمدنی و دینی خود همواره در مسیر صلح و دوستی و گفت‌وگو با سایر ملل پیش قدم بوده، گفت: سعی بر این داریم تا با برگزاری همایش‌های مشترک، نقش بسزایی بر گسترش ارتباطات فرهنگی داشته باشیم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هسته اصلی ادیان را مسائل اخلاقی مشترک دانست و افزود: صلح و دوستی میان انسان‌ها از ارزش والایی برخوردار است و همواره میان تمامی ادیان مورد تأکید قرار گرفته است.

ابراهیمی‌ترکمان ادامه داد: امروز، رهبران و پیروان ادیان وظیفه دارند تا ارزش‌های دینی را بیش از پیش تقویت کنند و نسبت به مشترکات ادیان توجه داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأکید کرد: رهبران دینی باید فهم درست از دین و درک متقابل و همکاری مشترک را میان مردم رواج دهند تا کج‌فهمی‌ها برطرف شود.

وی با اذعان اینکه افراطی‌گری و وجود گروه‌های تروریستی در منطقه یک دغدغه به شمار می‌رود، گفت: بروز افراطی‌گری و گسترش این معضل در سطح منطقه، مسئله‌ای است که در حال حاضر با آن روبرو هستیم که بالطبع با ایجاد گفت‌وگو میان ادیان می‌توان درباره مشترکات به تفاهم رسید و اختلافات و مناقشات بین ادیان را کاهش داد.

ابراهیمی‌ترکمان همچنین، افزود: بحران‌هایی که امروزه پیروان ادیان با آن مواجه هستند با گفت‌وگو قابل بررسی است تا درک متقابل اعتقادی و دینی را از یکدیگر دریابیم.

وی با تأکید بر اینکه گفت‌وگو نگاه مشترک میان ادیان را تقویت می‌کند، گفت: غایت گفت‌وگوی ادیان، همدلی رهبران و پیروان ادیان است و باید سعی بر آن شود تا این مهم میان ادیان اتفاق بیافتد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب تاکنون، نسبت به حقوق اقلیت‌های مذهبی، جدیت بسیاری دارد؛ اقلیت‌های دینی در ایران مانند بقیه شهروندان ایرانی از حقوق برابر برخوردار هستند.

وی در پایان سخنان، خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی توسعه ارتباطات فرهنگی با سایر جوامع را جزو اولویت‌های خود می‌داند و در نظر دارد تا با برگزاری پنجمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های این سازمان با  سازمان کنفرانس ادیان برای صلح کره جنوبی، گسترش تعاملات، تبادلات اطلاعات و گفت‌وگو را دنبال کند.

 *تفکر امام خمینی(ره) قرآنی بود

در ادامه، اسقف اعظم کیم هی ـ جونگ، ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و حضور در پنجمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سازمان کنفرانس ادیان برای صلح کره جنوبی، گفت: باید از ظرفیت‌های گفت‌وگوهای فرهنگی در این مسیر، بهره‌گیری لازم را به عمل آوریم.

وی در ادامه مطرح کرد: ادیان مختلفی در کره جنوبی هستند، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان آنان رواج دارد؛ ما در کره جنوبی دیگر ادیان را همسایگان خود می‌دانیم.

اسقف اعظم کیم هی ـ جونگ، گفت‌وگو با مسلمانان را مایه برکت دانست و گفت: امیدواریم آموزه‌های اسلامی بتواند شرایط ایجاد صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را میان جوامع مهیا کند؛ چرا که تعامل با مؤمنان ادیان دیگر موجب افزایش روحیه دینی بسیاری از شرکت‌کنندگان در گفت‌وگوی ادیان می‌شود.

وی افزود: اساس کار امام خمینی(ره) قرآنی بود؛ ایشان فقیهی بودند که تفاسیرشان براساس آموزه‌های قرآنی بود.

اسقف اعظم کیم هی ـ جونگ یادآور شد: سنت، آن چیزی است که مردم با آن زندگی می‌کنند، در واقع باید گفت که رهبری انقلاب اسلامی ایران به عنوان مجتهد بزرگ تفسیری از آموزه‌های قرآنی را در جهان ارائه دادند که سنت پیشرو در این انقلاب برشمرده می‌شود.

به گزارش فارس، پنجمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با  سازمان کنفرانس ادیان برای صلح کره جنوبی، با عنوان «دین، صلح و امنیت جهانی»، با حضور آیت الله تسخیری  مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبدالرحیم گواهی، رییس مرکز پژوهش ادیان جهان،  حسن بلخاری، مدیرگروه مطالعات عالی هنر دانشگاه تهران، حجت الاسلام والمسلمین مسجد جامعی، میر محمد صادقی، عماد افروغ، علی‌محمد حلمی، رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های این سازمان و اندیشمندان مسیحی از کره‌جنوبی همچون اسقف اعظم کیم هی ـ جونگ، رییس کمیته ارتباط جهان مسیحی و گفت‌وگوی ادیان کنفرانس اسقفان کاتولیک کره جنوبی، کشیش کیم گوانگ جون، دبیرکل کنفرانس ادیان برای صلح کره جنوبی، هیوندو پارک، سردبیر مجله صلح و دین، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و تنی چند دیگر از فعالان این حوزه در کره جنوبی، صبح دیروز(6 بهمن ماه) در ساختمان شهید رحیمی این سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی آغاز شد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین