عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
نشنال اینترست:
عربستان بستری مناسب برای افراطیون است و این احتمال وجود دارد که عناصر داعش هنگامی که از عراق و سوریه رانده شوند به این کشور روی بیاورند و سرازیر شوند.
عقیق:محقق وتحلیلگر غربی در پایگاه "نشنال اینترست" نوشت که عربستان سعودی مقصد بعدی تجمع عناصر داعش خواهد بود به ویژه با توجه به اینکه عربستان نیز عرصه مناسب و مطلوبی برای افراطیون است.

خانم "Schuyler Moore" از محققان غربی در مقاله ای که در پایگاه National Interest"" منتشر شده هشدار داده که عناصر داعش ممکن است در آینده و در صورتی که در عراق و سوریه سرکوب شوند، به عربستان روی بیاورند.

وی تاکید کرد عربستان از ویژگی هایی برخوردار است که باعث می شود دشمنی باشد که بتواند داعش را متحد کند و از این رو هرچقدر هم که عربستان با غرب رابطه داشته باشد باز هم از ثبات موجود در بیشتر کشورهای غربی محروم است و از طرفی وجود قشر جوان در عربستان و افزایش بیکاری در این کشور نیز می تواند فرصتی برای یارگیری و امتداد خارجی عربستان باشد به ویژه با توجه به اینکه عربستان پناهندگان زیادی نیز در خارج دارد.

وی خاطر نشان کرد نظام عربستان از فرسودگی رنج می برد و به دخالت نظامی در یمن روی آورده و بودجه نظامی زیادی نیز برای دخالت در سوریه اختصاص داده و در عین حال به خاطر افت قیمت نفت، ضربات اقتصادی سنگینی را متحمل می شود.

این محقق غربی ادامه داد: عربستان کشور حرمین شریفین یعنی مکه و مکدینه است و همچنین امر باعث شده به طور طبیعی یک نقطه تجمع عناصر افراطی مدعی اسلام باشد و این کشور بستری مناسب برای افراطیون باشد و این احتمال وجود دارد که عناصر داعش هنگامی که از عراق و سوریه رانده شوند به این کشور روی بیاورند و سرازیر شوند.

این نویسنده در پایان این احتمال را ترجیح داده که داعش به طور کامل از بین نرود و به عرصه های مختلف منتقل شود و به حملات خود در ابعاد کوچک تر ادامه دهد، اما بر این نکته تاکید کرد که عناصر داعش تلاش خواهند کرد نقطه تجمعی برای تجدید قوای خود بیابند.

 


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین