عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
بالاتر از همه رییس جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا باید درک کند که بزرگترین چالش پیش روی ائتلاف غرب در خاورمیانه تنها اسلام افراطی نیست بلکه مشکل اصلی، اسلام آخرالزمانی است.
عقیق:"بزرگترین چالش پیش روی ائتلاف غرب در خاورمیانه تنها اسلام افراطی نیست بلکه مشکل اصلی، اسلام آخرالزمانی است." این سخن روزنبرگ فعال رسانه ای و رمان نویس معروف آمریکایی است و وی به مردم آمریکا توصیه ای ویژه برای انتخاب رییس جمهور آتی ایالات متحده می کند: "رییس جمهوری انتخاب کنید که خطر مهدی باوری مسلمانان را درک می کند."

مقاله او در این زمینه را در ادامه می خوانیم:

ایران، بمب اتمی و داعش

در کمتر از یک ماه دیگر رای دهندگان در آیووا رای خود را خواهند داد و رسماً حرکت انتخابات ۲۰۱۶ آغاز می شود. در اینجا سوال بزرگ این است که آیا مردم آمریکا رهبری را که آمادگی مواجهه با چالش عظیم جهانی پیش رو –به ویژه در خاورمیانه- دارد، برخواهند گزید یا نه؟ بالاتر از همه رییس جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا باید درک کند که بزرگترین چالش پیش روی ائتلاف غرب در خاورمیانه تنها اسلام افراطی نیست بلکه مشکل اصلی، اسلام آخرالزمانی است.

متاسفانه اغلب نامزهای انتخاباتی و رأی دهندگان هنوز هم به اندازه کافی با چنین تمایزاتی آشنا نیستند؛ در حالیکه باید چنین آگاهی صورت پذیرد. چرا؟ چون در حالیکه پیروان اسلام افراطی (همچون القاعده، طالبان، حماس و ...) از اعمال خشونت آمیز برای بیرون راندن آمریکا، اسرائیل و دیگر "کفار" از سرزمین مقدس خود استفاده می کنند، پیروان نگاه آخرالزمانی اسلام به دنبال به کارگیری روش نسل کشی برای نابودی کفار و استقرار یک حکومت اسلامی در سطح جهان به عنوان "خلافت" هستند.

برای اولین بار در تاریخ بشر، رهبران دو کشور با الگوی فرجام شناسی کشور خویش را هدایت می کنند. حاکمان جمهوری اسلامی ایران که با الگوی پیشگوییهای اسلامی کهن –که آخرالزمان را چنان که می دانیم متصور می شود- رفتار می کنند و کشور دوم هم دولت اسلامی (داعش) است. اولی شیعی و دومی سنی است.

با این حال هردو معتقدند منجی ایشان –با عنوان "مهدی" (که در شیعه به عنوان امام دوازدهم یا امام غائب هم خوانده می شود) شناخته شده و در هر لحظه ممکن است بر روی زمین هویدا شود. هردو گروه قائلند که این اتفاق در دوران پایانی جهان (آخرالزمان) واقع می شود. همچنین هردو مصمم به سرعت بخشی به آمدن او هستند البته هریک راهبرد و استراتژی متفاوتی برای اینکار دارند.

ابوبکر البغدادی رهبر داعش معتقد است ماموریت او خلافت در شام (عراق، سوریه، لبنان، اردن، اسرائیل و سرزمینهای فلسطینی) و نیز کشتار همه کسانی است که حاضر به پذیرش الگوی اسلامی پیشنهادی او نیستند. او در پی تشویق قدرتهای غربی (نیروهای رومی) برای جنگ با ایشان در شهر سوری دابق است زیرا این شهر همان جایی است که پیشگوییهای اسلامی وعده پیروزی بزرگ مسلمانان (در برابر روم) را داده اند. وی در پیام صوتی در جولای ۲۰۱۴ چنین گفته است: «ای مسلمانان، برای ملحق شدن به دولت خود شتاب کنید. این دولت خود شماست. سوریه تنها برای مردم سوریه و عراق فقط برای مردم عراق نیست. زمین برای همه مسلمانان است.... این توصیه من به شماست. اگر شما به آن عمل کنید بر روم –و اگر خدا بخواهد- بر تمام جهان پیروز خواهید شد.»

در مقابل، آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران و حلقه بسته مشاوران وی معتقدند که پیروزی موکول به تشکیل خلافت نیست بلکه این پیروزی با ایجاد زیرساخت های لازم جهت زرادخانه سلاح های هسته ای به دست می آید. هنگامی که آنها آماده ارتکاب نسل کشی در مقیاس عظیم و
با توجه به دشمنی عمیق تفکر سلفی داعش با تفکر شیعی ایران، شاید تنها وجه شباهت میان این دو دیدگاه شعار مهدی خواهی باشد که البته در همین مساله نیز تفاوت عمده و فاصله ای عمیق وجود دارد که زیرکانه از دید و گفتار این نویسندگان و گویندگان پنهان گذاشته می شود "
نابودی آمریکا و اسرائیل باشند، آنگاه می توانند توجه خود را به استقرار امپراطوری اسلامی و آمدن مهدی بنمایند.

محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران و مشاور ارشد کنونی {آیت الله} خامنه ای در سال ۲۰۰۶ گفت: «امام غائب به صورت ملموس نزد ما حاضر نیست اما ... ما باید زمین را برای ظهور سریع او مهیا کنیم. اگر ما همینطور بیکار بنشینیم {او ظاهر نخواهد شد}»

{آیت الله} خامنه ای در سال ۲۰۱۴ گفته است: «آمدن امام زمان وعده قطعی خداوند است. کاروان بشریت از روز ابتدایی خلقت در حرکت بوده است ... تا زمانی که امام مهدی بیاید. من با اطمینان به شما می گویم که وعده خداوند برای ظهور {مهدی} و ایجاد تمدن نوین اسلامی در مسیر تحقق است.»

{آیت الله} خامنه ای در تابستان سال ۲۰۱۵ و درست پس از اعلام توافق هسته ای گفت: «شعارهای ملت ایران در روز قدس، شرایط را نشان می دهد. شعارهای "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" در سراسر کشور طنین انداز شده است. حتی پس از این توافق، سیاست ما نسبت به قدرتهای استکباری تغییری نخواهد کرد»

{باید توجه داشت} تفکر آخرالزمانی در جهان اسلام شایع است. با توجه به مطالعه مرکز تحقیقات پیو در سال ۲۰۱۲ «در بیشتر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، جنوب آسیا و آسیای جنوب شرقی، بیش از نیمی از مسلمانان معتقدند که در دورانی زندگی می کنند که بازگشت مهدی را خواهند دید.» در جهانی که ۱.۶ میلیارد مسلمان دارد، این بدان معنی است که بیش از ۸۰۰ میلیون مسلمان معتقدند پایان دنیا نزدیک است. این نرخ در مصر ۴۰%، در اردن ۴۱%، در فلسطین ۴۶% در ترکیه ۶۸%، در عراق ۷۲% و در افغانستان رقم خیره کننده ۸۳% است. به همین ترتیب میلیونها نفر از مسلمانان معتقدند که عیسی به زمین باز خواهد گشت. آنها عیسی را –همچون مسیحیان- منجی یا فرزند خدا نمی دانند بلکه او را معاون مهدی قلمداد می کنند که تمام کافران را مجبور به پذیرش اسلام یا کشتار می کند. مطابق تحقیقات پیو، آمار چنین باوری در اردن ۲۸%، در مصر ۳۹% در فلسطین ۴۶% و در عراق ۶۴% است.

هر مسلمانی که به نگاه آخرالزمانی اسلامی معتقد است، قائل به تحقق جنگ فراگیر و نسل کشی برای اجرای پیشگویی مورد علاقه خود نیست اما رهبران ایران و داعش به چنین امری معتقدند و این چیزی است که باعث می شود چنین افرادی بسیار خطرناک باشند.

در سالهای اخیر من دو سری رمان در این زمینه نوشته ام که نه برای سرگرمی بلکه برای کمک به مردم آمریکا، اعضای کنگره، نامزدهای ریاست جمهوری و دیگران برای آگاهی در زمینه تفکر آخرالزمانی اسلامی است. با این حال کارهای به مراتب بیشتری باید انجام شود تا مطمئن شویم رای دهندگان آمریکایی و رهبران فکری انتخابی آگاهانه و با توجه به این حقایق خواهند داشت.

رمان های روزنبرگ

مقام فرماندهی کل قوا و صندلی اتاق رییس جمهور مکان آزمون و خطای فرد تازه کار نیست. به طور خاص حوادث خاورمیانه با سرعتی بالا در حال رخ دادن است. رهبر بعدی "دنیای آزاد" باید با درک عمیقی از دشمنان ما و برنامه قاطعی برای خنثی سازی –و نه همکاری- با آنها و نیز با تیم امنیتی کارآمد به کاخ سفید وارد شود. مخاطرات این چنینی، هرچند هم کوچک به نظر برسند، بسیار بالا و عمیق هستند.

نقد و بررسی:

۱. خط سیر افرادی مانند روزنبرگ، ارتباط دهی مستقیم برنامه هسته ای ایران با مهدی باوری شیعیان است. او –به همراه طیف فکری رسانه ای همراه وی شامل جان هاگی و گلن بک- به شدت به این امر اصرار داشته و به همین دلیل شدیدا با توافق هسته ای ایران و غرب در این زمینه مخالفت داشته اند. این افراد با استناد به برخی دروغ های تکراری و نیز متاسفان- بعضی عملکردهای خطا –همچون تولید مستند "ظهور بسیار نزدیک است"- درصدد اثبات و القاء مطالب خود به مخاطبان غربی هستند. در این راستا وی سه رمان در سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ منتشر کرده که دو رمان به طور مستقیم و یکی غیر مستقیم مهدویت از نگاه شیعی را هدف قرار داده است. امام دوازدهم (THE TWELFTH IMAM)[۱]، شمارش معکوس دمشق (DAMASCUS COUNTDOWN)[۲] و ابتکار تهران (TEHRAN INITIATIVE) نام این سه رمان است که در این مقاله روزنبرگ ادعا می کند هدف وی از نوشتن آنها آگاه سازی غربیان از "خطر بزرگ" نگاه آخرالزمانی ایران بوده است. او علاوه بر مقاله کنونی با حضور در شبکه فاکس نیوز همین مطالب را به صورتی دیگر ارائه
روزنبرگ: اسلام گرایان آخرالزمانی تهدیدی فوری و واقعی برای امنیت {ما} هستند "
نموده است.[۳]

۲. مورد دیگری که روزنبرگ و همفکران وی در صدد القاء آن هستند، تشابه نگاه آخرالزمانی ایران و داعش است. ادعای آماده سازی فضا و امکانات نظامی –از جمله بمب هسته ای!- برای تقابل با غرب و زمینه سازی ظهور امام مهدی ع چیزی است که بارها و بارها در مصاحبه های تلویزیونی[۴] و کنفرانسهای خود[۵] ابراز داشته اند. جالب آنست که پیش از به وجود آمدن داعش، این تشابه بین ایران و تفکر طالبان القاء می شد.[۶] با توجه به دشمنی عمیق تفکر سلفی داعش با تفکر شیعی ایران، شاید تنها وجه شباهت میان این دو دیدگاه شعار مهدی خواهی باشد که البته در همین مساله نیز تفاوت عمده و فاصله ای عمیق وجود دارد که زیرکانه از دید و گفتار این نویسندگان و گویندگان پنهان گذاشته می شود. نکته قابل تأمل آن است که ادعای آماده سازی سلاح اتمی در ایران برای ظهور امام مهدی ع هم در صغری و هم در کبری ادعایی دروغ و غیر واقعی است چراکه اولا ایران به هیچ وجه در پی این سلاح نیست[۷] و به دست آوردن این سلاح نیز در نگاه هیچ یک از علمای شیعی تأثیری در تسریع در ظهور امام عصر ع نخواهد داشت.

۳. نویسنده برای القاء اهمیت مهدی باوری در میان مسلمانان به آمار موسسه پیو در سال ۲۰۱۲ استناد می کند. (در مورد این آمار و تحلیل صورت گرفته بر آن در اینجا توضیحاتی داده شده است) متاسفانه باید اذعان نمود این آمار علی رغم اینکه مورد توجه بسیاری نویسندگان غربی قرار گرفته ولی دست اندر کاران سیاسی و مذهبی در کشور بدان توجه کافی نداشته اند! این مطلب از آنجا اهمیت بیشتری می یابد که بدانیم یکی از شعارهای اصلی گروههای افراطی همچون داعش جهت یارگیری از میان مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی، همین عنصر مهدی خواهی بوده و بی سبب نیست که داعش[۸] –و گروههای تکفیری دیگر همچون النصره[۹]- خود را زمینه ساز ظهور مهدی القاء می کنند.

۴. و نکته آخر، ارتباط دهی میان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با موضوع مهدویت از جانب این نویسنده است. روزنبرگ مدعی است مردم آمریکا باید کسی را برای کاخ سفید برگزینند که به "خطر بزرگ!" تفکر آخرالزمانی مسلمانان آشنا باشد و برای آن راه حلی مناسب داشته باشد. شاید اصل توجه مردم آمریکا و رهبران ایشان با عقیده مهدی باوری مسلمانان امری مطلوب به نظر برسد ولی متاسفانه با تبلیغات به شدت منفی رسانه های غربی در این موضوع –و البته کم کاری مفرط ما- امیدی به انتقال صحیح این آموزه والا به مردم غرب نیست.


پی نوشت ها:
http://www.jpost.com/Opinion/What-the-next-US-president-will-need-to-know-about-Iran-and-Islamic-State-۴۴۰۶۷۲
[۱] - مصاحبه ای از روزنبرگ در مورد این کتاب در آدرس زیر موجود است:

http://westandmahdism.persianblog.ir/post/۲/

[۲] - در مورد این رمان در آدرس زیر توضیحاتی داده شده است:
http://westandmahdism.persianblog.ir/post/۸/
[۳] - https://flashtrafficblog.wordpress.com/۲۰۱۶/۰۱/۱۱/why-is-isis-trying-feverishly-to-lure-the-u-s-into-a-ground-war-in-syria-the-answer-lies-in-ancient-islamic-prophecies-of-a-place-called-dabiq-my-interview-on-fox-news/
[۴] - به عنوان مثال نگاه کنید به مصاحبه گلن بک با روزنبرگ در همین زمینه در آدرس های زیر:
https://www.youtube.com/watch?v=czQRTgTZhJ۴
https://www.youtube.com/watch?v=g۶OM-Ee۵۶t۴
[۵] - به عنوان مثال نگاه کنید به کنفرانس زیر توسط روزنبرگ:
https://www.youtube.com/watch?v=QV_z۲CGC۰uQ
[۶] - چنانکه نگاشتن کتاب "The Mahdi, Hijacked Messiah" توسط رون کانترل با تصویر بن لادن بر روی آن در سال ۲۰۰۴ را می توان نمونه ای از این القاء تشابه دانست.
[۷] - در این زمینه نگاه کنید به فتوای رهبر معظم انقلاب در تحریم سلاح اتمی:
http://farsi.khamenei.ir/others-report?id=۹۲۴۴
[۸] - http://westandmahdism.persianblog.ir/post/۷۰/
[۹] - http://westandmahdism.ir/fa/Yjg۳R۳EzWEFXcTN۵WWQ۲YXR۵REFJSkNVMUtPJTJmSDl۰TA==/گروههای تکفیری ما همچون بن لادن زمینه ظهور مهدی را فراهم خواهیم کرد.
ترجمه و تحلیل: حجت الاسلام زهیر دهقانی آرانی
منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین