عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
آنچه والدین باید بدانند
تربیت فرزند ازجمله وظایف اصلی والدین محسوب می شود که انجام دادن این وظیفه اصلی منوط به این است که دانش تربیت کودکان را فرا بگیریم.
عقیق:تربیت فرزند از جمله وظایف اصلی والدین محسوب می شود که انجام دادن این وظیفه اصلی، منوط به این است که والدین دانش تربیت کودکان را به خوبی یاد گرفته باشند.
از جمله منابع تربیت دینی کودکان، احادیث گوهربار چهارده معصوم می باشد که ما می توانیم با استفاده از این منبع ارزشمند  فرزندانمان را به طور صحیح و سالم تربیت کنیم.
در این بخش به دو روایت در باب رفتار عادلانه والدین در بین فرزندان را تقدیم می کنیم:
1- النَّبیِّ – صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِه – نَظَرَ اِلی رَجُلٍ لَهُ ابْنانِ فَقَبَّلَ اَحَدَهُما وَ تَرَکَ الآخَرَ. فَقالَ رسول الله – صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَآلِه – فَهَلّا ساوَیْتَ بَیْنَهُما؟
(پدری با دو فرزند خود شرفیاب محضر رسول اکرم – صلی الله علیه و آله – بود. یکی از فرزندان خود را بوسید و به فرزند دیگر اعتنایی نکرد.) پیغمبر که این رفتار (نادرست) را مشاهده کرد، به او فرمود: چرا با فرزندانت به طور مساوی رفتار نمی‌کنی؟
«مکارم الاخلاق، ص ۱۱۳»
 قال الامام الصادق – عَلَیْهِ السَّلامُ – : اِعْدِلُوا بَیْنَ اَوْلادِکُمْ کَما تُحِبّونَ اَنْ یَعْدِلُوا بَیْنَکُمْ.
امام صادق – علیه السلام – فرمود: بین فرزندان خود به عدالت رفتار نمایید، همان طور که مایلید فرزندان شما بینتان به عدل و داد رفتار کنند.
«بحار الانوار، ج۱۰۱، ص۹۲»
از این دو روایت به خوبی استفاده می شود که یکی از عوامل بروز اختلافات ما بین فرزندان؛ رفتار غیر عادلانه ولو ناآگاهانه از طرف والدین می باشد. و این رفتارهای دوگانه چه بسا منجر به درگیری های فیزیکی بین فرزندان هم باشد. چرا که این نوع رفتارها شعله حسادت را در دل یک فرزند نسبت به فرزند دیگری روشن می کند.


منبع:جام
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین