عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
آیت الله مکارم شیرازی عنوان کردند:
علمای اهل سنت و شیعه در سایه وحدت درصدد حل مسائل اختلافی و مشکلات کشورهای اسلامی از جمله عراق بر آیند.
عقیق:حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر دیروز در دیدار شیخ مهدی الصمیدعی رئیس دارالافتاء علمای اهل سنت عراق  که در مدرسه امام سجاد(ع)قم برگزارشد، با اشاره به نقشه دشمنان اسلام که امروزه سعی دارند با اختلاف افکنی در جوامع اسلامی به مقاصد شوم خود برسند، اظهار داشتند: دشمنان امروز سعی در شعله ور کردن آتش فتنه دارند و این در حالی است که مشترکات بین شیعه و اهل سنت بسیار است، و امید است مشکلات عراق در سایه وحدت شیعه و سنی حل شود.

معظم له در ادامه خاطرنشان ساختند: شیعه و اهل سنت درمقدمه و احکام در دیدگاهها نزدیک به هم هستند، لذا علمای اهل سنت و شیعه، باید باهم بشینند و درصدد حل مسائل اختلافی باشند، چرا که اگر دست روی دست بگذاریم مشکلات حل نخواهند شد.

نشست های علمی میان حوزه علمیه و دارالافتاء راهبردی در حل مسائل اختلافی

در این دیدار رئیس دارالافتاء علمای اهل سنت عراق با بیان راهبردهای که در زمینه حل اختلافات بین شیعه و سنی موثر است، اذعان داشت: با توجه به این که امروزه دشمنان اسلام سعی در بزرگنمایی اختلافات جزئی دارند، باید در این زمینه با برگزاری کنفرانس ها و نشست های علمی میان حوزه علمیه و دارالافتاء علمای اهل سنت عراق در صدد حل مسائل اختلافی ما بین شیعه و سنی باشیم.

شیخ مهدی الصمیدعی افزود: دارالافتاء دخالت های کشورهای از جمله آمریکا و ترکیه را در نظام حکومتی عراق بشدت محکوم می کند.

وی با اشاره به اختلاف افکنی دشمنان اسلام که سعی در خدشه وارد ساخت به وحدت شیعیان و اهل سنت هستند، ابراز داشت: کشورهای غربی همچون آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل در طول تاریخ با ترور شخصیت های شیعه و سنی سعی در اختلاف افکنی بوده اند، که متاسفانه گاهی اهل سنت معتدل و تقریبی به حاشیه رانده می شوند. اما امروزه این دو قشر در کشور عراق باهم متحد هستند.

امام جماعت مسجد ام الطبول عراق در ادامه خاطرنشان کرد: ما در مقابل برنامه هایی که می خواهند روابط کشور های همسایه با عراق را به هم بزند، مقاومت خواهیم کرد و همواره در سوریه و عراق نیازمند کمک های برادران ایرانی هستیم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین