عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

در مراسم ترحیم والده حاج حسین سازور در مهدیه تهران
حضرت زهرا(س) منشأ محبت در عالم است. خداوند محبت را به بندگان خود از طریق اهل بیت(ع) عنایت کرده است . اول کسی که وارد بهشت می شود حضرت فاطمه(س) است چون مهمان های خدا را باید فاطمه(س) میزبانی کند.
گزارش های تصویری

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم


صوت مداحی ها


عقیق: مراسم ترحیم والده مداح و ذاکر اهل بیت(ع) حاج حسین سازور با حضور جمع زیادی از وعاظ ، ذاکرین و هیئتی ها در مهدیه تهران برگزار شد.


در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام صدیقی را بخوانید:

_ در قرآن کریم سوره نساء است که خداوند متعال برای بانوان نازل کرده و یک سوره به نام یک بانوست به نام سوره مریم و یک سوره هم مختص حضرت زهرا(س) است که سوره کوثر است. حضرت زهرا ام الکتاب است و مادر قرآن و دین و ولایت و پیامبر و امامت است. سوره مبارکه هل اتی در شأن حضرت زهرا(س) است . در سوره مبارکه هل اتی خداوند از نعمت های عظیم یاد کرده است.

_ فضیلتی که خداوند در مورد خمسه آل عبا در این سوره آورده است بسیار ویژه است.خداوند به حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) شراب طهور می دهد. شراب طهور شرابی است که اگر به کام کسی برود همه چیز در او ذوب می شود و فقط خداوند متعال می ماند. خداوند متعال در کام آل عبا از چشمه محبت خود جاری کرده است و لذا این بزرگان دریا شدند و این محبتی که ما نسبت به خدا و شهدا و ائمه و خوبی ها داریم از این محبت است.

_ نعمت واقعی در بهشت است و این جا هر چه هست اعتباری است. امیرالمؤمنین وجودش مظهر وجود خداوند است. او آیینه صفات خداوند است. امیرالمؤمنین قدرت الله و عین الله است.  وجود امیرالمؤمنین همه عالم را زیر سایه خود قرار داده است. سفره رزقی که برای عالمیان است به دست امیرالمؤمنین است  و روزی عالم را امیرالمؤمنین می دهد.


_ در حقیقت علم و کرم و لطیف بودن خداوند در وجود اهل بیت(ع) دیده می شود. این ها خودشان صاحب وجودی مؤثر هستند . اگر می خواهید صاحب ملک شوید ذوب شوید و فقط خدا را در خود نگاه دارید تا در آخرت قدرت مطلق داشته باشید. جایی که خورشید فاطمه(س) می تابد حورالعین به حساب نمی آید.

_  آیه مودت مربوط به اهل بیت(ع) است. . اول فاطمه (س) باید بهشت را بهشت کند و بعد دیگران به بهشت بیایند و از نعمت های الهی استفاده کنند.

_ در قرآن از دو زن دیگر یاد شده است یکی آسیه که این قدر نور ایمان و فضائلش قوی است که خداوند آسیه را در قرآن کریم الگو برای مؤمنان عالم معرفی کرده است.  یکی دیگر از الگوهایی که در قرآن کریم از آن یاد شده است مریم است.

_ در میان بانوان چهار بانو هستند که به قله کمال انسانی نائل آمده اند.این چهار بانو آسیه و مریم و خدیجه کبری و حضرت صدیقه طاهره می باشد. در روایت است که مقام حضرت زهرا از سه زن دیگر بالاتر است. حضرت زهرا(س) به تعبیر امام حسن عسکری (ع) حجتی بر حجج عالم است.ما به این دنیا آمده ایم که رنگ خدا بگیریم و خود را به دنیا نفروشیم. ما باید به حیات طبیه برسیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین