عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
حضرت آیت الله سبحانی ضمن محکومیت حوادث نیجریه و حمله به شیعیان این کشور، گفتند: ارتش نیجریه حدود ۵۰۰ نفر از شیعیان را به شهادت رسانده و متأسفانه دولت آنها نیز اعلان بی خبری می کند و حال اگر ما در اینجا بنشینیم و صرفاً محکوم کنیم، نتیجه ای نخواهد داشت.
عقیق:معظم له صبح امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشتند: رسول اعظم (ص) فرمودند: «انما الاعمال بالنیات و انما لکل امرء ما نوی فمن کانت هجرته الی الله و رسوله فهجرته الی الله و رسوله و من کانت هجرته لدنیا یصیبها او امرأه ینکحها فهجرته الی ما هاجر الیه/ ارزش هر عمل، بسته به نیت‌ آن است، و با هر کس طبق نیتش رفتار خواهد شد، پس هر کس هجرتش به هدف رسیدن به خدا و رسولش، باشد، از او پذیرفته می‌شود، و هر کس هجرتش به قصد دست یافتن دنیا و یا ازدواج زنی باشد پاداشش همان است و بس».

ایشان با بیان این مطلب که این حدیث مورد قبول شیعه و اهل سنت قرار گرفته است، ابراز داشتند: عمل، تابع نیت است و تنها عمل زیبا کافی نیست.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: همه ما به قم آمده ایم تا درس بخوانیم و اگر بتوانیم از این تحصیل برای تبلیغ دین مبین اسلام بهره ببریم، کاری بسیار خوب است.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: اگر واقعا بتوانیم در دنیایی که همه علیه تشیع قیام کرده اند، کار کنیم، بسیار خوب و مفید خواهد بود.

این استاد برجسته درس خارج حوزه با اشاره به حوادث نیجریه و حمله به شیعیان این کشور، بیان داشتند: در نیجریه شنیدیم که ارتش حدود 500 نفر از شیعیان را به شهادت رسانده و متأسفانه دولت نیز اعلان بی خبری می کند نتیجه ای نخواهد داشت.

معظم له اظهار داشتند: اگر به قم آمده تا تحصیل کرده؛ معمم شده و از این طریق زندگی کنیم، بنابر روایات در روز قیامت در صف انبیاء بنی اسرائیل قرار نگرفته و اجر و پاداشی نخواهیم داشت.

ایشان در پایان ابراز داشتند: اساس کار روحانیت خلوص است و به وسیله آن موفق خواهد شد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین