عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۵۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
صبح بیست و ششم صفر در بیت الحسین(ع)
امام صادق (ع) می فرمایند قبل از امام حسین(ع) کسی کشته نشده بود که آسمان ها و زمین برآن گریه داشته باشند.

گزارش تصویری



عقیق: مراسم عزاداری دهه سوم ماه صفر با سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی و مداحی حاج مهدی سماواتی در حسینیه بیت الحسین(ع) برگزار شد.

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام علوی تهرانی را بخوانید:

_ از وجود نازنین امام سجاد(ع) تا حضرت(عج) حجت همه نسبت به اقامه عزا برای سیدالشهدا دستورات ویژه ای دارند. این از اختصاصات سیدالشهدا است و چیزی است که برای حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) و پیامبر (ص) که از اهل بیت هستند نیست.

_  اهل بیت(ع) به ما یاد داده اند که چطور دعا کنیم و از خدا چه بخواهیم . در بحث زندگی گفتند که از خدا حد کفاف را بخواهید. در مسئله کمال بشری عاقبت به خیری را باید از خدا بخواهیم. امام باقر (ع) می فرماید که خدا اگر خیر کسی را اراده کرده باشد و بخواهد عاقبت به خیر شود خداوند در دل او محبت امام حسین(ع)   و عشق به زیارت امام حسین(ع) را قرار می دهد. این دو ویژگی باعث عاقبت به خیری است که اختصاصی سیدالشهدا است.

_ در متون روایی اهتمام به عزای سیدالشهدا فراوان تاکید شده است.  امام حسین(ع) می فرماید دو جا برای من عزاداری کنید. اولین جا ظهر عاشورا است. که این توصیه را در وداع خود با خانواده داشتند. در وداع سیدالشهدا با حضرت سجاد(ع) بیان می فرمایند که به دوستداران من بگو که بابای من غریبانه از دنیا رفت و با صدا برایش گریه کنید. بابای من با لب تشنه از دنیا رفت هر وقت آب خوردید یاد من کنید. به مردم بگو که بابای من شهید از دنیا رفت برای بابای من گریه کنید.

_ گریه بر امام حسین(ع) انفعال نیست انفجار است. گریه بر امام حسین(ع) پیروی از امام حسین(ع) است. امام رضا (ع) به پسر شبیب می فرمایند که برای هر چیزی که خواستی گریه کنی این گریه ات را به بهانه حسین بن علی(ع) قرار بده و برای حسین بن علی(ع) گریه کن.

_ مدال گریه بر امام حسین(ع) بر گردن همه موجودات می باشد. امام صادق (ع) می فرمایند قبل از امام حسین(ع) کسی کشته نشده بود که آسمان ها و زمین و ملک و جن و ماهی در دریا و کوه ها برآن گریه داشته باشند. همه موجودات بر امام حسین(ع) گریه کردند. این از ویژگی ها و اختصاصات حضرت سیدالشهدا(ع) است.

_ گریه بر امام حسین(ع) مربوط به یک ساعت و یک هفته و یک سال نیست بلکه برای یک عمر است. گریه بر امام حسین(ع) فقط مربوط به دوست نیست بلکه دشمن هم بر حسین بن علی (ع) گریه کرده است. خداوند در قرآن به پیامبر درود می فرستد. و همچنین درود خدا بر گریه کنندگان بر حسین است(ع) . این مزد گریه کن امام حسین(ع) است. امام صادق(ع) می فرماید که گریه کن امام حسین(ع) دولت حقه اهل بیت یعنی دولت امام عصر(عج) را خواهد دید و او را پس از مرگ بر می گردانند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین