عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا توجه به معاد و قيامت را رمز رستگاري در جهان آخرت عنوان كرد و گفت: كساني كه در دنيا تكبر و خود خواهي نداشته باشند و در زمين فساد نكنند، در آخرت ايمن خواهند بود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين حسين بهجتي مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع پرشور زائران حسيني در صحن حرم مطهر آن حضرت با اشاره به بحث معاد و قيامت، به تبيين ويژگي كساني پرداخت كه در آخرت رستگار خواهند شد.
وي اظهار داشت: كساني كه در دنيا تكبر و خود خواهي نداشته باشند يعني در برابر خداوند متعال متواضع و از مؤمنان باشند و نيز كساني كه در زمين فساد نكنند كه اين فساد شامل فساد اخلاقي، مالي و كسبي مي شود، در آخرت ايمن خواهند بود.
مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا خاطرنشان كرد: حضرت سيد الشهدا عليه السلام در سفر كربلا و شب عاشورا توجه دوست و دشمن را به معاد جلب كرد از جمله براي دشمن در عصر عاشورا مي توان به جلسه با عمر سعد اشاره كرد كه به او گفت از خدا نمي ترسي و به سوي خدا برنمي گردي؟
وي با اشاره به سخن امام حسين عليه السلام در شب عاشورا با اصحابشان افزود: آن حضرت در رابطه با دوستان، پس از اعلام وفاداري به ايشان فرمودند «ارفعوا روسكم» سرهايتان را بالا بگيريد و به جايگاه خود در بهشت نظاره كنيد و اين عنايت حضرت سيد الشهدا عليه السلام به توجه دادن مردم به معاد بود.
حجت الاسلام والمسلمين بهجتي تصريح كرد: اگر انسانها باور داشته باشند روزي از اين دنيا خواهند رفت و روزي آخرت خواهد رسيد، بسياري از ناهنجاري ها و نا ملايمات كاهش مي يابد.
وي در ادامه با اشاره به روايتي از پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله كه فرمودند «زيرك ترين مردم كسي است كه بيشتر به ياد مرگ باشد»، اظهار داشت: در مدينه جواني انگشتري پيدا كرده بود و بدنبال مالك آن مي گشت، افرادي گفتند مالك آن فردي يهودي است، ايشان به وي مراجعه كرد از او پرسيد آيا انگشتر گم كرده است و نشاني انگشتر را پرسيد و سپس انگشتر را به وي داد.
مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري افزود: هنگام بازگشت فرد يهودي از جوان پرسيد كه آيا مي دانستي كه انگشتر قيمتي است؟ آيا مي دانستي من يهودي هستم؟ وضع مالي تو چگونه است؟ جوان در پاسخ گفت من فقير هستم و مي دانستم انگشتر گرانبها است و تو يهودي هستي.
وي ادامه داد: يهودي گفت با اينكه مي دانستي انگشتر را پس دادي؟ چرا؟ جوان گفت: فكر كردم روز قيامت برپا شود و موساي نبي يك طرف و پيغمبر اكرم(ص) طرف ديگر باشد و آنگاه حضرت موسي از پيامبر بپرسد كه آيا به امت خود يادآوري نكردي مال مردم، مال مردم است، فلذا نخواستم شرمنده پيامبرم در روز قيامت شوم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین