عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۷۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
حجت‌الاسلام برنجکار؛
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: از همان لحظه که پیاده‌روی زوار از نجف به سمت کربلا آغاز می‌شود، باید به فکر زیارت و ارتباط با سیدالشهدا(ع) و حضرت عباس (ع) باشند.
عقیق:حجت‌الاسلام رضا برنجکار مدیر انجمن کلام حوزه در گفت‌وگوییدر آستانه اربعین حسینی با اشاره به اینکه دو سال گذشته به پیاده‌روی اربعین مشرف شده است، عنوان کرد: نکته‌ای که باید مدنظر قرار دهیم از همان لحظه که پیاده روی ما از نجف به سمت کربلا آغاز می‌شود، باید به فکر زیارت و ارتباط با امام (ع) و حضرت عباس (ع) باشیم.

وی در ادامه افزود: اینطور نباشد که کل مسیر را بگو و بخند کنیم و زمان رسیدن به حرم‌های مطهر به یاد زیارت بیفتیم، بنابراین لااقل از نجف که پیاده روی را شروع می‌کنیم در حال عبادت و زیارت و ارتباط معنوی باشیم البته این حالت در همه هست منتها باید آن را با سلام به امام حسین (ع)، خواندن زیارت نامه و سایر ادعیه تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام برنجکار با تأکید بر اینکه علاوه بر زائر امام حسین (ع) ما در عراق نماینده ایران نیز محسوب می‌شویم بنابراین باید یک مجموعه مسائل را رعایت کنیم، اظهار داشت: گاهی به ندرت پیش می‌آید که عده‌ای آدابِ زوار امام را رعایت نمی‌کنند، همانگونه که مردم عراق از هر چه دارند در طبق اخلاص به زائران می‌دهند ما هم باید تلاش کنیم کمتر به آنها زحمت دهیم و تا جایی که می‌توانیم کارهایمان را خودمان انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه زائران نیز می‌توانند روحیه کمک رسانی به سایرین را داشته باشند، اظهار داشت: تلاش کنیم از حداقل امکانات و غذا و ... به نفع دیگران استفاده کنیم و این سفر را واقعا زیارتی بدانیم و حداکثر زمانمان را برای عبادت و راز و نیاز صرف کنیم، به دیگران کمک کنیم و سعی کنیم از فرصت‌هایمان کمال استفاده را ببریم.

حجت‌الاسلام برنجکار درباره حس و حال خود در پیاده روی اربعین گفت: این اوصافی که ذکر کردم واقعاً حس و حال ما در این سفر بود، مدام رو به سوی حرم امام در مسیر پیاده‌روی دعا می‌خواندیم و ذکر می‌گفتیم، گرچه ما هم با دوستانمان بودیم اما در اکثر مسیر تلاش کردیم این حالات را حفظ کنیم.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین