عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۵۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
مسئول فرهنگي ستاد مركزي اربعين در عراق با اشاره به در پيش بودن مراسم باشكوه اربعين حسيني، مديريت و نظارت بر برنامه هاي فرهنگي و استفاده معنوي حداكثري زائران ايراني در اين ايام را ضروري خواند.
عقیق:حجت الاسلام غلامرضا اباذري رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كشور عراق با حضور در دفتر بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني و ديگر مسئولان بعثه ديدار و گفت و گو كرد.
وي با اشاره به برپايي مراسم باشكوه اربعين و حضور پرشور زائران در كربلا، تلاش براي فراهم شدن حداكثري امكانات را ضروري خواند و افزود: شرايط كشور عراق به مردم اطلاع رساني شود تا بدانند كه همه امكانات رفاهي، انتقال و استراحت در اين كشور فراهم نيست و با علم و آمادگي كامل براي پياده روي و حضور در كربلا اقدام كنند.
مسئول فرهنگي ستاد مركزي اربعين در عراق خاطرنشان كرد: از خدمات گسترده مردم عراق و تلاش هاي نيروهاي نظامي و امنيتي اين كشور سخن بگوييم و همواره قدردان باشيم، همچنين مشكلات و سختي هاي مسير پياده روي را نيز براي مردم به درستي تشريح كنيم.
حجت الاسلام اباذري در ادامه ضرورت مديريت و نظارت بر برنامه هاي فرهنگي اربعين و استفاده حداكثري از معنويت اين ايام توسط زائران ايراني را يادآور شد و با بيان اينكه وحدت بخشي بين دو ملت در رأس كار فرهنگي است، افزود: بايد مديريت و نظارت مناسب صورت گيرد تا برنامه هاي فرهنگي در ايام اربعين به بهترين شكل ممكن انجام شود.
وي با بيان اينكه بي نظير بودن اجتماع ميليوني اربعين حسيني در جهان، تلاش دشمنان را براي برهم زدن آن بيشتر كرده است، لذا بايد مراقب توطئه هاي تفرقه افكنانه آنان باشيم، همچنين توجيه زائران ايراني نسبت به همكاري با مردم عراق، موكب داران، نيروهاي نظامي و امنيتي عراق مورد تأكيد قرار گيرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین