عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
آیت الله علیدوست:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه ما شاهد یک آپارتاید خبری در دنیا هستیم و رسانه ها دست به دست هم داده اند تا در یک نقطه از اروپا به این شکل خبر ساز شود اظهار داشت: رسانه ها زمانی که مسلمانان دچار حادثه ای می شوند، اساسا انگیزه ای برای پوشش و انعکاس آن ندارند.
عقیق: آیت الله ابو القاسم علیدوست در گفت و گویی به حادثه تروریست فرانسه و لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: وزیر امور خارجه فرانسه در رسانه به صراحت اعلام کرده بود که گروه‌های ترویست تکفیری را ما تجهیز و تربیت کرده ایم تا دولت بشار اسد را از بین ببرند؛ این دولت های ظالم، فکر و باور نمی­کردند که این جانیان این قدر زود و سریع رشد کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که  این حوادث ریشه در تفکرات وهابی و سلفی، لانه فسادی مانند رژیم آل سعود دارد  ادامه داد: اگر چه حکومت های ظالم در  غرب و اروپا را نباید برای به وجود آمدن گروه های تروریستی تکفیری و داعش نادیده گرفت، اما نکته ای که قابل دقت و توجه، تفکرات این گروه ها است که در مدارس مکه و مدینه در عربستان و در پاکستان و افغانستان شکل می گیرد و تربیت می شوند.

استاد حوزه  علمیه قم خاطر نشان ساخت: تا این تفکرات ضد اسلام ناب در منطقه وجود دارد بشر و دنیا از دست این گروه های ضاله در امان نخواهد بود و هر بار در منطقه و کشور باید انتظار حادثه تروریستی داشت،

آیت الله علی دوست اظهار داشت: این جریانهای انحرافی همه پرورش یافته غرب اند و این انتظار می رفت که این حوادث دامن آنها را هم بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز ما شاهد آپارتاید خبری در دنیا هستیم و خود رسانه ها همه دست به دست هم داده اند تا در یک نقطه از اروپا به این شکل خبر ساز شود؛ اما مشابه همین حادثه در لبنان هم به وجودآمد؛ ولی شاهد آپارتاید خبری نبودیم و این نشان از یک حقیقت است  که رسانه ها زمانی که مسلمانان دچار حادثه ای می شوند، اساسا انگیزه ای برای پوشش و انعکاس آن ندارند.

استاد حوزه افزود: این حادثه در هر کجا که اتفاق بیافتد باز یک حادثه است و خارج از تعالیم دینی و اسلامی است؛ وقتی یک قطره خونی در زمین ریخته می شود انسان متأثر و ناراحت می شود و درسهای خوبی به بشر می دهد.

آیت الله علیدوست اظهار داشت: این حادثه گروه ظاله، اگر چه محکوم شد، ولی پیامدهایی برای اروپاییان به همراه داشت.

وی افزود: فرانسه بر خلاف کشورهای دیگر پرآشوب نیست، یک منطقه آرام و دور از حادثه است و زمانی که حادثه ای در آن اتفاق می افتد انگیزه برای نشر آن هم بیشتر می شود و این جای تعجب نخواهد داشت.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین