عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
آيت الله قزويني از علماي كربلا با اشاره به فيلم الرساله مصطفي عقاد و تأثير جهاني و بي نظير آن، بر ساخت فيلم هاي مستند و متقن درباره واقعه عاشورا تأكيد كرد.
عقیق: آيت الله سيدمرتضي قزويني از علماي شهر كربلا با حضور در دفتر بعثه مقام معظم رهبري با حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني ديدار و گفت وگو كرد.
وي برگزاري هرچه باشكوه تر مراسم اربعين را ضروري خواند و با بيان اينكه عزاداران حسيني مورد عنايت خداوند بوده و اجتماع پرشور اربعين همان وعده الهي براي فروزان تر شدن نور خدا است، به نقش آل سعود در واقعه اسفبار منا اشاره كرد و افزود: در جريان منا تقصير در كار بوده است به حاج به ويژه زائران ايراني ضربه زدند.
مدير مدرسه علميه امام صادق عليه السلام كربلا با اشاره فضيلت عزاداري، گفت: نقل شده است كه آيت الله بروجردي ضعف بينايي داشتند، وقتي بروجرد بودند حركت دسته هاي عزاداري به منزل ايشان ختم مي شد، از گل پاي عزاداران به چشم خود مي مالند و مشكل بينايي ايشان به طور كامل برطرف مي شود.
وي در ادامه با تأكيد بر همدلي و همكاري زائران ايراني و عراقي در ايام اربعين توصيه كرد: دسته هاي عزاداري با همديگر همكاري و همراهي داشته باشند، تا مراسم اربعين هرچه باشكوه تر و بهتر نسبت به سال هاي گذشته به انجام برسد و رضايتمندي همه را به دنبال داشته باشد.
آيت الله قزويني در ادامه با اشاره به فيلم الرساله مصطفي عقاد و تأثير جهاني و بي نظير آن، گفت: زماني در لس آنجلس مهمان شيخ مهدي شمس الدين از علماي لبنان بوديم، مصطفي عقاد هم آنجا دعوت بود كه بنده و ديگران به ايشان پيشنهاد كرديم واقعه كربلا را به تصوير بكشيد.
وي افزود: مصطفي عقاد آنجا گفت كه براي اين هدف به ايران سفر كرده و با برخي شخصيت هاي دولتي و علمي ملاقاتي داشته است، اما به نتيجه نرسيده اند، حالا نمي دانم درباره بودجه صحبتي شده و به نتيجه نرسيده اند يا مسائل ديگر مطرح بوده است.
اين استاد برجسته حوزه خواستار ساخت فيلم هاي مستند و متقن درباره واقعه عاشورا كه حقايق كربلا را به درستي به تصوير بكشد شد و گفت: متأسفانه هنوز نتوانسته ايم آنطور كه مناسب است ائمه اطهار عليهم السلام را به دنيا معرفي كنيم، كه در اين زمينه بايد فعاليت هاي لازم صورت گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نيز در اين ديدار ضمن خوش آمدگويي به آيت الله قزويني، با بيان اينكه امام حسين عليه السلام دردانه خلقت است، با اشاره به روايتي، گفت: در روز عرفه خداوند قبل از اينكه به زائران بيت الله الحرام عنايت كند به زائران اباعبدالله الحسين عنايت مي كند.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین