عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۹۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶
علیرضا قزوه در گفت و گو با عقیق
پیاده روی اربعین واقعاً حرکت عجیبی است. یک کار غیرقابل تصوری است که در افق هایی تأثیر می گذارد که ما نمی توانیم آن را رصد کنیم و تأثیرات طولانی مدت دارد.

عقیق: علیرضا قزوه از شاعران انقلاب اسلامی در گفت و گو با عقیق گفت: همایش سوختگان وصل جزء برنامه‌های قدیمی است که عالمانه حرکت می‌کند و بالاخره آبرویی برای دانشگاه تهران است.

وی افزود: این برنامه را حضرت آقا تأیید کرده‌اند و در جامعه ادبی جایگاهی پیدا کرده است. از طرفی هم چنین برنامه هایی نسلی را پرورش می‌دهد که ادبیات دفاع‌مقدس را به عنوان یک رسالت دنبال کنند.


قزوه در خصوص ابتکار موضوعی این همایش به خبرنگار عقیق گفت : ابتکاری که متولیان سوختگان وصل به کار بستند موضوعات برگزیده‌ای است که مثلاً در منزلی به پدران و مادران شهید و در منزل‌هایی هم اسرا، غواصان و شیمیایی‌ها پرداخت شد و امسال هم موضوع دزفول که اسطوره مقاومت ماست به میان آمد.

وی خاطرنشان کرد: بسیار ضروری است در ادبیات مقاومت به این نوع موضوعات پرداخته شود؛ ادبیات ما نیازمند این مفاهیم و معارف است. هرچه در این راستا حرکت کنیم و برنامه بگذاریم ما را به نقاط مطلوب منتهی می‌کند. اصلاً جزء معدود برنامه‌های منظم سالانه است که با وقت‌گذاشتن و مطالعه‌های زیاد، شرکت‌کنندگان و آثار در دبیرخانه بسیار دقیق انتخاب و تثبیت می‌شوند.

قزوه با بیان اینکه مدافعان حرم موضوع مهمی است که بعد بین المللی هم دارد، افزود: من فکر می‌کنم مدافعان حرم افق‌های جهانی دارد که انعکاس آن بازتاب‌های فراوان و تأثیرهای به مراتب بیشتری خواهد داشت.  حال دیگر نیاز است یک مقداری از بُعد ایران خارج شویم. اگر به جای متولیان برگزاری تصمیم بگیرم، موضوع مدافعان حرم را در منزل چهاردهم انتخاب می‌کنم.


این شاعر انقلاب اسلامی پیرامون حرکت عظیم و منسجم پیاده‌روی اربعین حسینی تأکید کرد: سال گذشته رفتم و امسال هم دارم می روم. واقعاً حرکت عجیبی است. یک کار غیرقابل تصوری است که در افق هایی تأثیر می گذارد که ما نمی توانیم آن را رصد کنیم و تأثیرات طولانی مدت دارد. همین همایش پیاده‌روی اربعین هم باید به عنوان یک دغدغه در جامعه ادبی پیگیری شود.  

وی در پایان بیان کرد: در این همایش یک شعر مخمسی برای شهر دزفول گفتم و برای پیاده‌روی اربعین هم یک سفرنامه نوشته‌ام که در حد 70 صفحه آماده است و امسال مشرف می‌شوم تا این کتاب بیش از 100 صفحه، برای مطالعه عموم آماده شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین