عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
امام جمعه اردکان در نشست اخلاقی بانوان طلبه اردکانی به تشریح نشانه‌های مؤمنین حقیقی از منظر امام چهارم شیعیان، حضرت زین العابدین(ع) پرداخت.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان، در نشست اخلاقی بانوان طلبه حوزه فاطمة الزهرای اردکان ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع)  با بیان روایتی از امام زین العابدین(ع)  در خصوص نشانه های مؤمنین واقعی گفت: امام سجاد (ع) می‌فرمایند: 
 
«عَلاماتُ المُؤمِنِ خَمسٌ: اَلوَرعُ فِی الخَلوَة وَ الصَّدَقَةُ فِی القِلَّةِ، وَ الصَّبرُ عِندَ المُصیبَةِ وَ الحِلمُ عِندَ الغَضَبِ، وَ الصّدقُ عِندَ الخَوفِ»؛ نشانه های مؤمن پنج چیز است: پرهیزگاری در خلوت، صدقه در حالت نیازمندی و ناداری، شکیبایی و صبر هنگام مصیبت، بردباری هنگام خشم و راستگویی هنگام ترس.
 
وی در تشریح این حدیث بیان کرد: «مصیبت» یکی از جاهایی است که انسان می‌تواند ایمان خود را بسنجد که اگر انسان گله‌مند نشود و بداند حکمت خداوند بوده و راضی به قضا و قدر الهی باشد ایمانش قوی می‌شود.
 
امام جمعه اردکان به دیگر علامات مؤمن که صدقه دادن در هنگام ناداری  است اشاره کرد و افزود: مؤمن حقیقی اگر مالی هم ندارد صدقه بدهد، باز مشخص می شود که ایمانی قوی دارد.
 
حجت الاسلام شاکر با اشاره به راستگویی در هنگام ترس، افزود: امام علی (علیه السلام) به این مقامی که دست یافته به خاطر ادای امانت و راستگویی در گفتارش بوده و  اگر انسان این دو ویژگی را داشته باشد، درجه اش نزد خدا بالا می‌رود.
 
وی در پایان به نشانه پنجم از مؤمن حقیقی اشاره و توضیح داد: ما باید باور قلبی داشته باشیم که خدا در خلوت به ما نگاه می‌کند که اگر به همان اندازه بتوانیم حریم را نگه داریم همان اندازه ایمان داریم، که خود خدواند هم می فرمایند: در خلوات از من یاد کنید که در جلوات یادتان کنم.
 
امام جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)در مورد اهمیت علم همراه حلم هم گفت: دو چیز باهم جمع نشده که افضل و بهتر از حلم و علم باشد و اگر علم همراه حلم نباشد، دیگران را دل زده می کند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین