عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
رئیس بنیاد صحیفه سجادیه شهرستان بابل گفت: نخستین بنیاد صحیفه سجادیه کشور در این شهرستان راه‌اندازی شد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پوراکبر در شهرستان بابل اظهار کرد: هدف از تشکیل این بنیاد معرفی این گنجینه معارف اسلامی، ارتباط بیشتر و عمیق افراد جامعه با خالق هستی از راه دعا و مناجات و رفع مظلومیت و مهجوریت صحیفه سجادیه است.

وی با اشاره به اینکه این بنیاد از شهریورماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: دفتر این بنیاد مسجد گلشن بوده و دارای 15 عضو ثابت است که هر هفته روزهای دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشا دعایی از صحیفه سجادیه برای عموم مردم شرح و تفسیر می‌شود.

این مسئول یادآور شد: کتاب صحیفه سجادیه تنها کتابی است که از سوی اهل بیت (ع) به نگارش درآمده و به عنوان زبور آل محمد و خواهر قرآن معروف است، انتظار می‌رود تا بعد از قرآن به آن توجه ویژه شود و در همه خانه‌ها در کنار قرآن قرار گیرد.

رئیس بنیاد صحیفه سجادیه شهرستان بابل با اشاره به اینکه ترویج این کتاب آسمانی بر همه اقشار جامعه فرض است، تصریح کرد: اینکه پایگاه استقرار این بنیاد مقدس را در مسجد بنا نهادیم، به این سبب بوده که مسجد باید محور برنامه‌های دینی و فرهنگی باشد.

پوراکبر اجرای برنامه تفسیر برای همه مساجد سطح شهرستان، برگزاری همایش بزرگ صحیفه سجادیه، برگزاری مسابقات گوناگون و جلسات هفتگی برای تدوین برنامه‌های اساسی برای ترویج آموزه‌های این کتاب مقدس را از جمله برنامه‌های آینده این بنیاد برشمرد.

رئیس یاوران نماز شهرستان بابل نیز در اهمیت تاسیس این بنیاد اظهار کرد: در راستای فعال کردن مساجد بنیاد صحیفه سجادیه در مدرسه گلشن بابل راه‌اندازی شد.

محمد اکبرزاده با تقدیر از موسسه یاوران نماز، سازمان تبلیغات اسلامی و افرادی که با این بنیاد همکاری دارند، تصریح کرد: معرفی فرهنگ دعا، معرفی کتاب صحیفه سجادیه و خروج از مظلومیت و مهجوریت این کتاب، مهم‌ترین عامل تاسیس این بنیاد بوده است.

رئیس یاوران نماز شهرستان بابل با اعلام اینکه با وجودی که تنها دو ماه از تاسیس این بنیاد می‌گذرد، موفق به چاپ نخستین نسخه از نشریه صحیفه سجادیه در 6 هزار تیراژ شده و وبلاگ آن نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: در جامعه شاهد فاصله گرفتن نسل جوان از آموزه‌های دینی هستیم که با تلاش واعظان، مداحان و صاحب‌نظران در اشاعه مفاهیم و معرفت دعای صحیفه سجادیه می‌توان این خسارت را جبران کرد.

اکبرزاده امام‌شناسی را از اساس‌ترین حوزه‌های فعالیت این بنیاد برشمرد و افزود: قرار است هر 6 ماه یکی از مترجمان برجسته صحیفه سجادیه کشور به بابل دعوت و در سالروز تولد امام سجاد (ع) نیز مراسم بزرگ تولد برای این امام همام برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقه بزرگ پیامکی صحیفه سجادیه در بابل برگزار می‌شود، گفت: هدف ما فعال نگه‌داشتن مساجد به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است تا هر مسجدی در یکی از محورهای مهم از جمله دعای صحیفه سجادیه، زیارت عاشورا، دعای کمیل،  دعای توسل و... برای هدایت نسل جوان و آگاهی‌بخشی از ارزش‌ها و آموزه‌های ناب اسلامی بپردازد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین