عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
در پیامی به همایش اهل‌بیت(ع) و تولید علم انجام شد
آیت‌الله جوادی‌آملی در پیامی به همایش اهل‌بیت(ع) و تولید علم گفت: آنچه به علم سمت و سو می‌دهد و می‌گوید مبادا چیزی را که باعث کشتار جمعی و قتل است بسازید، همان علم‌های ملکوتی است که باید آن را هم تولید کرد.
عقیق:آیت‌الله جوادی‌آملی در پیام ویدئویی به نخستین همایش بین‌المللی "اهل بیت(ع) و تولید علم" در شیراز بیان کرد: بشر می‌تواند آن‌چه در زمین و اعماق آن و آن چه در نظام در سپهر و اوج آن است را فرابگیرد، چرا که انسانیت انسان برتر از آسمان و زمین است و کاری از انسان ساخته است که از نظام سپهری و از اقیانوس‌ها ساخته نیست.

وی با بیان این‌که «تولید علم در راستای امنیت و امان جامعه است» افزود: اگر قرآن کریم نظام سپهری را عاجز معرفی کرد و انسان‌ها را تواناتر از آن، به این دلیل است که نشان دهد که هر قدرتی در کنار علم و دانش قرار می‌گیرد و گرنه قدرت کاذب خواهد بود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر انسان می‌تواند کاری کند که از آسمان و زمین ساخته نیست پس می‌تواند به زمین، دریا و آسمان و آن چه در آن‌ها است دسترسی پیدا کند و عالم شود، بنابراین بشر می‌تواند بر اکتشافات خود بیفزاید و مشکل خود و دیگران را حل کند.

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: دلیل گرفتاری بشر به جنگ جهانی اول و دوم و جنگ‌های نیابتی آن است که انسان خود و جهان را نشناخت و اولین علمی که انسان باید تولید کند علم انسانیت است.

وی اظهار کرد: دو کار وظیفه اصلی ماست، یکی اینکه تا پایان عمر در کشف اسرار دنیا که به همین دلیل خلق شده‌ایم بکوشیم و دیگری آن که علم را در راه صحیح کشف کنیم.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «باید در تولید و گسترش علم کوشید» تاکید کرد: مبادا اگر چیزی کشف کردید بگویید مال من است و به دیگری نمی‌دهم و نباید چیزی را که فرا گرفته‌ایم ضبط کنیم.

آیت‌الله جوادی‌آملی عنوان کرد: آنچه به علم سمت و سو می‌دهد و می‌گوید مبادا چیزی را که باعث کشتار جمعی و قتل است بسازید، همان علم‌های ملکوتی است که باید آن را هم تولید کرد.

وی تصریح کرد: تولید علم در راستای امنیت و امان جامعه است، پس علم هم باید تولید شود و هم می‌توانیم تولید کنیم و مصرف آن هم برای امنیت جامعه است و نه کشتار جامعه، چرا که هرگز خونریزی جامعه را اداره نمی‌کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: اینکه می‌بینید فتوای مراجع از یک سو و نظر رهبری از سوی دیگر این است که ساخت سلاح اتمی حرام است به همین جهت است که دین به ما گفته ببینید به انبیایی که قدرت دادیم چگونه علم تولید کردند و چگونه از علم تولید شده بهره امنیتی برای صیانت و سلامت بردند پس ساخت این گونه سلاح‌ها حرام است چه رسد به به‌کارگیری آن‌ها.

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: امیدواریم همه دانشمندان، اساتید بزرگوار و دانشجویان این فیض را داشته باشند که هم علم صائب و صالح تولید کنند نه علم زیان بار و هم در بهره‌برداری آن با ایمان و با عمل صالح محتاطانه رفتار کنند. 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین