عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
نسخه فاخري از صحيفه سجاديه به تاليف ابراهيم كفعمي عصر چهارشنبه در حاشيه مراسم آغازين هفدهمين دوره نمايشگاه كتاب ناشران ايران در مشهد رونمايي شد.
عقیق:اين مراسم با حضور مشاور رئيس جمهوري و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي، معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، استاندار خراسان رضوي و آيت الله سيدان از اساتيد و علماي حوزه علميه خراسان رضوي برگزار شد.
رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران گفت: اين نسخه از صحيفه سجاديه اثري بسيار ارزشمند و فاخر از معتبرترين نسخ صحيفه سجاديه است كه بسياري از بزرگان از جمله علامه مجلسي و شيخ بهايي آرزوي ديدن آن را داشتند.
سيدرضا اميري صالحي افزود: اين نسخه سالها پيش از كشور خارج شده بود كه طي بررسي در حوزه شبه قاره هند شناسايي گرديد.
وي ادامه داد: اين نسخه توسط شخصيتهاي فرهنگي ايران به قم منتقل و در نهايت در سازمان اسناد و كتابخانه ملي چاپ و منتشر شد.
رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي گفت: اين نسخه به خواست استاندار خراسان رضوي با توجه به تقدس مشهدالرضا(ع)، رابطه دعا و نيايش و حضور در جوار بارگاه منور رضوي به مشهد منتقل شد و طي اين مراسم كتاب ارزشمند كه در تراز نهج البلاغه است رونمايي شد.
وي افزود: امروز بيش از هر زمان ديگر جامعه ما به حضرت امام سجاد(ع) و صحيفه سجاديه و به نيايش براي آرامش نياز دارد و اين كتاب ارزشمند مرهم زخمها، دردها و آلام جوانان امروز است.
صالحي اميري ادامه داد: همه چيز كهنه مي شود اما قرآن و صحيفه همواره نو و زباني تازه است لذا بايد نهضت بازگشت به صحيفه در كشور ايجاد شود و خراسان مي تواند نقطه آغاز اين بازگشت باشد .
ابراهيم بن علي كفعمي يكي از چهره هاي درخشان ادبيات دعانويسي تاريخ شيعه است كه با تدوين دو مجموعه دعايي مهم به نامهاي البلدالامين و جنت الامان الباقيه و جنه الايمان الباقيه در قرن نهم هجري خدمتي بزرگي به فرهنگ تشيع كرد.
كفعمي در سال 823 در يكي از روستاهاي لبنان به دنيا آمد و در سال 905 درگذشت. او در طول زندگي 50 كتاب و رساله تاليف كرد كه بيشترين آنها در موضوع دعا و ادب بود.
كفعمي در 18 سالگي از زادگاه خود لبنان براي زيارت مرقد امام رضا (ع) به مشهد سفر و به مدت 100 روز در اين شهر اقامت كرد.
اين نسخه از صحيفه سجاديه كفعمي كه جزو نسخ قديمي است به مدت 300 سال در هند نگهداري مي شد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین