عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
عضو هیئت مدیره خانه مداحان تصریح کرد:
داود نورصالحی، ذاکران اهل بیت (ع) را بلندگوهای اسلام خواند و خواستار تطابق اشعار ذاکران اهل بیت (ع) با قرآن و روایات شد.
عقیق:داود نورصالحی یکی از پیرغلامان حسینی در معرفی خود گفت: من عضو هیئت مدیره خانه مداحان و نائب رئیس انجمن هستم، از عنفوان جوانی افتخار مداحی دارم که همراه پدرم به مجالس روضه می‌رفتم؛ البته پدرم قاری و حافظ نیز بود. وی در مورد عظمت حماسه کربلا افزود: آزادگی و حریت اباعبدالله (ع) تا جایی بود که از جان خود و یارانش گذشت تا اسلام پایدار باشد و حماسه‌ای آفرید که سال به سال تقویت می‌شود. جریان قتلگاه مصیبت کربلا خیلی تأثیرگذار است و بسیاری از این مصائب اگر با روشنگری حضرت زینب (س) نبود مخفی می‌ماند. 
این پیرغلام حسینی در ذکر ویژگی‌های ذاکر اهل بیت (ع) اظهار کرد: نوکر امام حسین(ع) باید صداقت داشته باشد، طوری زندگی کند که هرکس او را می‌بیند یاد امام حسین(ع) بیفتد، با اخلاص باشد و اینطور نباشد که فقط سیاه بپوشد.
وی در مورد نقش قرآن در روضه‌ها یادآور شد: مرحوم آهی می‌گفت: «اشعاری انتخاب کنید که با قرآن و روایات همخوانی داشته باشد»، یعنی قرآن را نگیرید و ائمه(ع) را رها کنید یا بالعکس، باید هردو را باهم داشت. او گاهی می‌گفت: «اگر قسمتی از یک غزل مشکل‌ساز بود آن قسمت را نخوانید»، اما می‌بینیم که امروزه این مطالب منسوخ شده است و برخی سبک‌ها ارائه می‌شود که جای تأسف دارد.
عضو هیئت مدیره خانه مداحان در توصیف مرحوم علی آهی خاطرنشان کرد: او دانش کار را داشت و مورد توجه بسیاری از مراجع تقلید از جمله مقام معظم رهبری بود، صداقت او باعث می‌شد در دل همه جای بگیرد، من از 17 سالگی شاگرد او بودم و دیدم که حرف و عمل مرحوم آهی یکی بود؛ لذا همه به او احترام می‌گذاشتند. جای خالی آن مرحوم را کسی نمی‌تواند بگیرد و خلاء او بسیار محسوس است، ارتباط او با مراجع تقلید و علما باعث پیشبرد امورات خانه مداحان بود البته قبل از تأسیس خانه مداحان و حتی قبل از تأسیس بنیاد دِعبِل فعالیت داشت که البته خودش از بنیانگذاران هر دو بود. او آنقدر پرکار بود که حتی وقتی توان نشستن نداشت، دراز می‌کشید و کارها را پیش می‌برد.
وی در پایان به وصیت خود اشاره و تأکید کرد: وصیت من این است که راه و رسم امام حسین(ع) را از دست ندهید و اول رضای خدا را در نظر بگیرید و بدانید که منم منم گفتن سودی ندارد، ما ذاکران، بلندگوی اسلام هستیم و طوری رفتار نکنیم مردم زده شوند و باید اشعارمان با قرآن و روایت همخوانی داشته باشد.


منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین