عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸
آیت الله نوری همدانی عنوان کردند؛
حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر پاسخگویی به مباحث اعتقادی و فرهنگی از سوی مسجد مقدس جمکران، گفتند: باید سایتی مخصوص برای مسجد مقدس جمکران راه اندازی شود تا کارشناسان متخصص در حوزه اعتقادی و فرهنگی به شبهات عظیمی که علیه تشیع و مهدویت وارد می شود، پاسخ دهند.
عقیق:معظم له در دیدار با فعالان فرهنگی، مسجد مقدس جمکران گفتند: این مسجد، یکی از مهمترین جایگاه های مقدس شیعیان است.

ایشان افزودند: در خصوص سندیت مسجد جمکران همیشه بیان می کنیم که آنچه در این زمینه مهم است، سیره علما و بزرگان است که به این مسجد توجه داشته و علمای بزرگ، حوائج خود را از این مکان درخواست کرده و بدست می آورند.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که مسجد مقدس جمکران، مکانی بسیار مقدس است و دارای ظاهر و باطنی خاص، ابراز داشتند: این مکان ها در باطن، خصوصیت ارتباط با عالم غیب و اهل بیت(ع) را دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر پاسخگویی به مباحث اعتقادی و فرهنگی از سوی مسجد مقدس جمکران، خاطرنشان ساختند: باید سایتی مخصوص برای مسجد مقدس جمکران راه اندازی شود تا کارشناسان متخصص در حوزه اعتقادی و فرهنگی به شبهات عظیمی که علیه تشیع و مهدویت وارد می شود، پاسخ دهند.

معظم له افزودند: دشمنان در فضای مجازی مشغول به شبهه افکنی بوده و بر علیه تشیع فعالیت می کنند.

این مرجع تقلید بیان کردند: از نکات مهم دیگر این است که مسجد جمکران مرتبط با امام زمان(عج) است و باید در زمینه اخبار و احادیث مهدویت دقت نظر داشته باشید.

ایشان با تأکید بر اهمیت موضوع ولایت و پاسخگویی به شبهات پیرامون آن، اظهار داشتند: پیامبر اکرم(ع) از آغاز بعثت به مسائلی همچون ولایت تاکید داشته و در مواقع گوناگون به تشریح اهمیت آن می پرداختند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: از مسائل دیگری که نبی مکرم اسلام(ص) به آن توجه داشتند، موضوع کربلا و عاشوراست که مسجد مقدس جمکران نیز باید در این زمینه به فعالیت بپردازد.

این استاد درس خارج حوزه اظهار داشتند: شیعیان و علمای بزرگ، سیره عزاداری برای امام حسین(ع) را از مکتب نبوی گرفته اند؛ پس باید این سنت نبوی در جامعه روز به روز توسعه یابد.

معظم له افزودند: یکی از مسائل مهمی که از سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) استنباط می شود، مساله مهدویت و موعود باوری است که در این زمینه پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) مباحثی را مطرح کرده اند تا به هیچ عنوان در این زمینه شک و شبهه ای باقی نماند.

این مرجع تقلید با اشاره به وجود 163 روایت درباره مسائل آخرالزمان، ابراز داشتند: امامان معصوم(ع) به فتن آخر الزمان اشاره داشته و ما نیز باید در این زمینه به تبیین مباحث اعتقادی پرداخته و با بصیرت از این حریم دفاع کنیم.

ایشان خاطرنشان ساختند: فعالان مسجد مقدس جمکران باید کاری کنند تا افرادی که به مسجد وارد می شوند دست خالی از آن خارج نشوند؛ باید جزواتی از احادیث و مطالب ناب، تهیه شده و به زائران هدیه شود تا سازندگی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با اشاره به وظایف سنگین طلاب در مسیر تبلیغ دین، تصریح کردند: یکی از این مسیرها، تبلیغ موضوع مهدویت است که طلاب و روحانیون باید به وظایف خود عمل کرده و مردم را با این مباحث آشنا سازند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین