عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
نمایشگاه نقاشی «آسمان حسین (علیه السلام)» با موضوع آثار استاد قدیریان پیرامون موضوع عاشورا روز چهارشنبه ششم آبان در مسجد مقدس جمکران افتتاح می‌شود.
عقیق:مجید مطهری نژاد مدیر مرکز پژوهش های مسجد جمکران گفت: با اشاره به اینکه ارتقای دستاوردهای فرهنگی و پژوهشی، متناسب با جایگاه فرهنگی و اجتماعی مسجد مقدس جمکران از جمله ماموریت‌های تولیت این مکان مقدس به واحد‌های مختلف است، اظهار کرد: قطعاً نباید این دستاوردها در یک فضای آرشیوی بماند و باید بتواند مولد و همواره در حال رشد باشد.
وی ادامه داد: به همین جهت در یکی از طرح‌ها، با بهره‌گیری از هنر اساتید و هنرمندان بزرگی چون استاد عبدالحمید قدیریان در عرصه هنر نقاشی، روند نویی را آغاز کرده‌ایم.
مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران بیان کرد: استاد قدیریان از اساتید برجسته کشور هستند که در گروه هنر، رسانه و مهدویت و همچنین در گروه مطالعات قرآن، حدیث و ادیان حضور دائمی داشته‌اند.
مطهری نژاد از برگزاری نمایشگاه نقاشی «آسمان حسین (علیه السلام)» در مسجد مقدس جمکران خبر داد و اظهار کرد: این استاد برجسته کشور، با یک نگاه مفهومی فضای و مسیر کربلا را تحت عنوان نمایشگاهی با همکاری معاونت فرهنگی، مدیریت روابط عمومی و مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران با نگاه «ما رایت الا جمیلا» به تصویر کشیده و آثار فاخری را در این زمینه خلق کرده ‌است.
وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 28 اثر استاد قدیریان با موضوعات مفهومی پیرامون عاشورا رونمایی می‌شود، ابراز کرد: این نمایشگاه از روز چهارشنبه هفته جاری، ساعت 10 صبح با حضور حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، معاونین و مدیران این مکان مقدس، استاد قدیریان و جمعی از اساتید و فضلای حوزوی و دانشگاهی و هنرمندان عرصه هنر دینی افتتاح خواهد شد.
مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود، گفت: بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه، نشست علمی با موضوع هنر صالحین است با حضور اساتید و هنرمندان عرصه هنر دینی برگزار می‌شود.


منبع:باشگاه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین